جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲
 |  15/ آبان/ 1397 - 3:58
  |   نظرات: بدون نظر
75 بازدید بازدید

بیش از ۱۵ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان کشف شد


به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسداله هادی‌نژاد روز سه شنبه اظهار داشت: مجموع کشفیات هفته اول آبان ماه، ۱۵ هزار و ۱۸۱ کیلوگرم است که نسبت به هفته قبل از آن ۲ درصد کاهش یافته است. همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان کشفیات ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۵ کیلوگرم حشیش، ۲۷۹ کیلوگرم هروئین، ۹۱ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۲۳۴ کیلوگرم شیشه، ۳۱۷ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، سه هزار و ۹۸۹ عدد قرص روانگردان و هزار و ۲۵۸ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
هادی نژاد گفت: از مجموع قرص های روانگردان کشف شده در این مقطع زمانی، بیشترین تعداد به ترتیب با ۲ هزار و ۲۷۸ عدد مربوط به استان ایلام، ۶۲۵ عدد استان تهران، ۵۲۰ عدد استان آذربایجان غربی و مابقی مربوط به استان‌های خراسان شمالی، گلستان، هرمزگان و همدان است.
وی افزود: این میزان کشفیات در هزار و ۴۸ فقره عملیات صورت گرفته است و سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۴٫۵ کیلوگرم به ازای هر عملیات است.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: از مجموع ۳۱۷ لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده، ۱۶۶ لیتر مربوط به استان تهران، ۱۳۰ لیتر مربوط به سیستان و بلوچستان و مابقی مربوط به خراسان شمالی است.
هادی‌نژاد افزود: ۷۲٫۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به ۶ استان است که بیشترین حجم کشفیات با چهار هزار و ۴۲۷ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان و معادل ۲۹ درصد کل کشفیات کشور است. استان کرمان با ۲ هزار و ۳۱ کیلوگرم، هرمزگان با هزار و ۸۶۴ کیلوگرم، استان اصفهان با هزار و ۱۴۵کیلوگرم، استان فارس با هزار و ۳۶ کیلوگرم و یزد با ۵۱۱ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی گفت: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته یاد شده ۵۴٫۸ درصد است که ۵۴٫۵ درصد سهم سه استان نخست و تنها ۰٫۳ درصد سهم استان‌های بوشهر و آذربایجان غربی است.
هادی‌نژاد اظهار داشت: طی این مدت، ۱۵۲ دستگاه خودرو، ۲۳ دستگاه موتور سیکلت، ۶ قبضه سلاح و ۲۲ دستگاه موبایل نیز توقیف شده است.
اجتمام*۳۲۲۹*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 330 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601718 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر