جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۱
 |  1/ آبان/ 1397 - 5:36
  |   نظرات: بدون نظر
77 بازدید بازدید

کشفیات قاچاق انسان در گمرک بازرگان به ۲۱۴ نفر رسید


علی معصومی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۱۸ نفر از این افراد جزو اتباع خارجی هستند، افزود: این افراد پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
وی با تاکید بر اینکه این گمرک طی شهریور سال جاری به تجهیزات پیشرفته کنترلی «ایکس ری» مجهز شد، ادامه داد: با بروز رسانی تجهیزات گمرکی، آمار کشفیات در این مرز رشد قابل توجهی داشته است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در ۲ دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان روبرو بوده اما در سال جاری عرصه برای این قاچاقچیان تنگ تر شده است.
بر اساس پژوهش های پیشین از جمله عوامل موثر در زمینه قاچاق انسان در مرزهای آذربایجان غربی می توان به سودآوری و موقعیت خاص جغرافیایی منطقه به عنوان پل ارتباطی آسیا به اروپا اشاره کرد.
گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.
این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.
۷۱۳۲/۳۰۷۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 737 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602125 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر