شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۹
 |  28/ مهر/ 1397 - 2:20
  |   نظرات: بدون نظر
39 بازدید بازدید

مهمترین عامل ضعف یک ملت از بین بردن اعتقادات آن است


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی گلپایگانی در آئین تودیع و معارفه روسای سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان او‌قاف یک سازمان ریشه دار و مقدس است، اظهار داشت: اوقاف سازمانی ریشه دار در کشور است که خدمات بسیار ارزشمندی پس از انقلاب داشته است.
وی افزود: همه می دانند در طول تاریخ به مخصوص در زمان‌ رضاخان به این سازمان چه گذشت؛ این طاغوتی کمر به نابودی اوقاف بسته بود و در واقع سعی در از بین بردن فرهنگ مردم داشت.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه فرهنگ قدیمی و غنی داریم، اضافه کرد: باید به این فرهنگ بنازیم؛ کار وقف در زمان رضاشاه به جایی رسید که املاک وقف را به کشاورزان فروختند که چیزی از وقف باقی نماند، باید بدانید که بزرگترین مساله و سرلوحه وقف باید تبلیغ دین و اسلام باشد.
وی خطاب به حضار گفت: باید حقایق را به مردم بگوییم، البته از نقد هم نباید ترسید و باید نقد منصفانه را پذیرفت. دشمن امروز اعلام کرده است ایران در سه ماه آینده از بین می رود اما امروز جامعه ما با برنامه پیشرفت پنجاه ساله روبرو است و می‌تواند از تمام توان خود به خصوص جوانان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هستند، بهره ببرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه سازمان اوقاف بعد از انقلاب شکل گرفت و توانست برکات زیادی را به قشرهای مختلف برساند، افزود: از گزارش های امروز سازمان‌ اوقاف می‌توان فهمید که این سازمان چه خدماتی را به جامعه داده است.
مراسم تودیع حجت الاسلام علی محمدی و معارفه حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی به عنوان روسای سابق و جدید سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مسئولان کشوری و لشکری و معاونان و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف در محل این سازمان برگزار شد.
اجتمام*۳۳۷۷*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 977 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614730 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر