پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۷
 |  28/ مهر/ 1397 - 1:52
  |   نظرات: بدون نظر
108 بازدید بازدید

عنبرآباد به عنوان شهر پایلوت پیشگیری از خشونت انتخاب شد


به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، محبوبه میرزابیگی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان عنبرآباد افزود: جوامع طی سالیان طولانی، از خشونت آسیب دیده و متضرر شده اند و آنچه امروزه نگرانی دارد وسعت و گسترش روز افزون خشونت است.
وی ادامه داد: تا یک دهه قبل زمانی که درباره خشونت صحبت می شد، ذهن افراد عمدتا معطوف به برخی گونه های خاص از خشونت می شد اما امروزه دیگر صحبت از یک یا چند گونه خاص از خشونت معنادار نیست و همه اقسام خشونت حتی خشونت های روانی و کلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه حضور و مشارکت مردم در اجرای میثاق نامه سران طوایف در جنوب استان، تاثیر بسزایی در کاهش جرائم در مناطق جنوبی داشته است اظهار داشت: به طور مثال؛ در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، کاهش ۱۱ درصدی ضرب و جرح عمدی در شهرستان عنبرآباد را شاهد بوده ایم.
وی با تاکید بر اینکه جهت کاهش خشونت باید زمینه مشارکت و حضور مردم در پیشگیری از آسیب ها اجتماعی فراهم شود، افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های مهم و قابل توجه در استان است و به دلیل وجود ظرفیت های علمی و اجرایی مناسب و بخصوص وجود بسترهای وقوع جرایم خشن در مناطق جنوبی استان، با برنامه ریزی دقیق و آسیب شناسیِ وضعیت موجود، شهرستان عنبرآباد به عنوان شهر پایلوت پیشگیری از خشونت انتخاب شد.
میرزابیگی گفت: ۲۱ اداره متولی پیشگیری از خشونت در سطح شهرستان عنبرآباد شناسایی و براساس برنامه عملی پیش بینی و شرح وظایف هر دستگاه مرتبط با موضوع اعلام و برنامه ریزی مشخص جهت اجرای آن پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه از نقاط قوت این برنامه می توان به منطبق بودن آن با سیمای جرایم تدوین شده در دادگستری استان اشاره کرد، افزود: این برنامه به صورت همه جانبه و جهت هم افزایی اجرایی بین سازمان ها و در راستای متون قانونی، اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت تدوین شده است که با مد نظر قرار دادن راهکارهای عملیاتی منطبق بر انواع پیشگیری وضعی و اجتماع محور، تلاش شده بسته جامعی در این خصوص ارائه شود.
مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: استفاده از ظرفیت مردم و بویژه مقوله دیده بان مردمی، جمع آوری اسلحه و مهمات با استفاده از ظرفیت متنفذین و همراهی نهادهای امنیتی و انتظامی، تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه دار و حرفه ای جهت رصد فعالیت ها، اجرای طرح های ضربتی و فوق العاده با محوریت پیشگیری و آموزش مسئولان در مواجهه با موضوع و مدیریت جمعی اقدامات خشونت آمیز، از جمله موارد حائز اهمیت در این برنامه است.
۳۰۲۹/۹۸۹۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 696 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1611326 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر