شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵
سرویس: مقالات
 |  28/ مهر/ 1397 - 11:28
  |   نظرات: بدون نظر
125 بازدید بازدید

حدود ۴۰۰ نفر نوبتی پست های کشور را اشغال کرده اند


«حسین کنعانی مقدم» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره این که برخی نمایندگان به دنبال ارائه طرحی دوفوریتی برای مستثنی شدن برخی از اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هستند، افزود: اگر چه این قانون اشکالاتی دارد ولی مستثنی کردن بعضی افراد، اجرای قانون را با مشکل مواجه می کند.
وی ادامه داد: یکی از اشکال های این قانون آن است که مجلس شورای اسلامی می تواند برای کارمندان که از بودجه دولت استفاده می کنند و نه برای بخش خصوصی مانند تامین اجتماعی و کارگری که هزینه های بیمه را خودشان پرداخت می کنند، چنین قانونی تصویب کند.
این فعال سیاسی، مستثنی کردن عده ای از اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان باعث می شود قانون در اجرا با مشکل مواجه شود و از سوی دیگر نتوان نظارت چندان دقیقی به قوانین داشت.
کنعانی مقدم اظهارداشت: با استثنا کردن برخی امکان دارد عده ای با ساختن سندهای مختلف خود را مستثنی کنند و این می تواند باعث برخی قانون گریزی ها و عمل به خلا قانون شود.
وی تصریح کرد: وظیفه دولت این است که قانون را اجرا کند و مجلس شورای اسلامی هم برآن نظارت کند و قوه قضاییه با کسانی که تخلف می کنند برخورد جدی کند.
دبیرکل حزب سبز خاطرنشان کرد: موضوع مستثنی بودن افراد از این قانون را باید کمیته ای با مسئولیت های بالا در اختیار داشته باشند تا هر کسی را در مشمول استثنائات قرار ندهند.
کنعانی مقدم درباره مزایای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: جوان سازی و چابک سازی در دولت یک مبنای علمی است و دولت ها باید به دنبال کوچک شدن، جوان گرایی، جسور بودن و ریسک پذیر و قدرت کارآفرینی داشته باشند که تحولات را در ساختار سازمانی ایجاد کنند.
وی افزود: در کشور با وجود سرمایه های انسانی جوانانی تحصیلکرده ای وجود دارند که انگیزه لازم وعلم ودانش کافی را دارا هستند که باید وارد کار شوند و بر تجربیات آنها افزوده شود تا کشور از مشکلات کنونی نجات پیدا کند.
این فعال سیاسی یادآور شد: حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر در کشور هستند که دائما به صورت نوبتی پست های حساس را اشغال می کنند، وزیر یا وکیل یا مدیرکل هستند و این پست ها را بین خود دست به دست می کنند.
کنعانی مقدم افزود: یک حلقه بسته باعث شده تا نیروهای جوان توانمند نتوانند وارد پست های مدیریتی شوند و همین باعث می شود با یک دولت فرتوت و غیر جهادی روبرو شویم.
وی ادامه داد: انتقال قدرت به نسل جوان نیازمند قانون و فرهنگ سازی است تا این موضوع را بپذیرند که نسل جدید مسئولیت را در اختیار بگیرد، نمی توان یک کشور را با کسانی که در نسل های گذشته بودند و شور وشوق و انگیزه لازم را برای اداره کشور ندارند، مدیریت کرد.
به گزارش ایرنا، پس از تصویب قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی رییس جمهوری اخیرا شنیده شده که برخی به دنبال تهیه طرحی دو فوریتی هستند تا بتوانند افرادی را از اجرایی این قانون مستثنی کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری بارها بر جوان گرایی و حضور جوانان در پست های مدیریتی کشور تاکید کرده اند.
سیام * ۱۰۵۳**۱۳۳۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 731 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614484 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر