شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۴
 |  23/ مهر/ 1397 - 10:25
  |   نظرات: بدون نظر
28 بازدید بازدید

سامانه تصویربرداری عنبیه ویژه معتادان راه اندازی می شود


فرید براتی سده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا، افزود: این افراد با استفاده از سیستم تصویربرداری عنبیه شناسنامه دار و از این طریق احراز هویت می شوند تا مشخص شود چند بار به این مراکز مراجعه کرده اند. همچنین میزان مدت زمانی است که معتادان برای درمان در مراکز حضور داشته اند نیز ثبت می شود.
معاون سازمان بهزیستی گفت: در صورت نصب نشدن این سامانه در مراکز ماده ۱۶، در مراکز غربالگری این کار انجام خواهد شد تا افرادی که دستگیر و ارجاع داده می شوند، با این سیستم برای آنان کد شناسایی ایجاد کنیم.
براتی در پاسخ به این پرسش ایرنا که نیروی انتظامی هم از این سیستم برخوردار است و با توجه به پیشنهاد سردار زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر می توان با تعریف کد مشترک از سیستم آنان هم بهره برد، اظهار داشت: نیروی انتظامی هم این سیستم را دارد و سردار زاهدیان پیشنهاد کرده است به طور مشترک از آن استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: برای ما این سیستم هزینه چندانی ندارد چون تنها در ۱۸ مرکز نصب می شود البته اگر بتوانیم به سیستم ناجا وصل شویم بهتر است.
براتی خاطرنشان کرد: از آنجا که حضور در مراکز غربالگری و ثبت ترخیص با هماهنگی ناجا انجام می شود، احتمالا به طور مشترک با نیروی انتظامی این کار را انجام می دهیم.
وی تصریح کرد: ۱۸ مرکز ماده ۱۶(معتادان متجاهر) و۵۴۰ مرکز ماده ۱۵ (مرکز غربالگری معتادان ) هم با بهزیستی همکاری می کنند.
اجتمام** ۷۳۲۹*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1383 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1615136 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر