شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
 |  23/ مهر/ 1397 - 9:24
  |   نظرات: بدون نظر
20 بازدید بازدید

تصویب لایحه الحاق ایران به CFT در مجلس، عاقلانه است


محمد نبی:

تصویب لایحه الحاق ایران به CFT در مجلس، عاقلانه است

یک وکیل دادگستری تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس شورای اسلامی را عاقلانه دانست و گفت: مجلس به درستی تصمیم گرفته است و امیدوارم در شورای نگهبان هم رسیدگی به این لایحه به گونه‌ای باشد که منافع مملکت در آن ملحوظ شود.

حسین محمدنبی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: با توجه به مسایل اقتصادی کشور و اینکه مجلس شورای اسلامی زوایا و موارد مربوط به اصول این لایحه را مورد توجه قرار داده است، لذا الحاق جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون مشکلاتی را ایجاد نمی‌کند؛ البته مخالفین مواردی مدنظرشان است که قاعدتا زمانی که لایحه در مجلس مطرح شده، آن موارد مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اساسا جمهوری اسلامی ایران از هیچ گروه تروریستی نه حمایت کرده و نه حمایت می‌کند؛ آقایان برای خودشان حرف‌هایی را مطرح می‌کنند و ما  بحث گروه‌های آزادی بخش را از سابق داشته‌ایم؛ بنابراین کمک به  گروه‌های آزادی بخش با تروریست متفاوت است و بازگو کردن این مسایل در جهت مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی ایران است.

محمدنبی تصریح کرد: با توجه به بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم  (CFT)در مجلس، به نظرم موجباتی ندارد که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کسی سوء استفاده کند و  قاعدتا شورای نگهبان تمامی موارد را به طور دقیق بررسی خواهد کرد و حتی به نظرم تصویب این لایحه موجبات کمک به مسایل و مصایب اقتصادی کشور هست.

این وکیل دادگستری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران وفق تمام موازین قوانین بین المللی کار می‌کند و شایعات و مواردی که در خصوص این لایحه  مطرح می‌شود و عده‌ای سعی کردند که علیه ایران مطالبی را  بگویند، به جهت کوبیدن مجموعه‌ای که مملکت را اداره می‌کند، است.

وی در پایان گفت: به نظرم الحاق ایران به CFT تصمیم عاقلانه‌ای است و مجلس درست تصمیم گرفته و امیدوارم که در شورای نگهبان رسیدگی به این لایحه به گونه‌ای باشد که منافع مملکت در آن ملحوظ شود.

انتهای پیام 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1110 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614863 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر