شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷
 |  23/ مهر/ 1397 - 12:26
  |   نظرات: بدون نظر
85 بازدید بازدید

بیش از ۳۸۰ هکتار از اراضی ملی در دلگان رفع تصرف شد


مجتبی شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش ۳۸۰ هکتار از اراضی ملی دلگان در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال و به ‌منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی، اجرای حکم صادره از سوی محاکم قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌ برداری مبنی بر رفع تصرف از زمین‌های ملی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری مستمر نیروی انتظامی و مراجع قضایی در بخش جلگه چاه هاشم رفع تصرف شد.
وی افزود: ۸۸۳ هکتار از اراضی ملی در سه ماهه اخیر تا کنون در شهرستان دلگان رفع تصرف شده است.
فرماندار دلگان گفت: همچنین در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، حفاظت و صیانت از منابع آبی هشت حلقه چاه غیرمجاز که در یکی ۲ سال اخیر حفر شده بودند با دستور قضایی و با حضور کارشناسان اداره منابع آب و ماموران انتظامی پر و مسلوب المنفعه شدند.
وی ادامه داد: ۲۴ حلقه چاه غیر مجاز در سه ماهه اخیر در دلگان شناسایی و مسلوب المنفعه شدند.
شجاعی اظهار داشت: در راستای تاکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر برخورد جدی با پدیده تخریب و زمین خواری هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی از طریق کارشناسان و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پیگیری و با این موارد از طریق مجرای قانونی به طور جدی برخورد می ‌شود.
وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی از اولویت‌های اصلی است، افزود: عرصه‌های منابع طبیعی جزو سرمایه‌های ارزشمند و حیاتی کشور محسوب می‌ شوند که نه فقط به نسل کنونی بلکه به تمامی نسل‌های آینده کشور تعلق دارند.
فرماندار دلگان گفت: حفاظت از این منابع مسئولیت همگانی به شمار می ‌آید که در این زمینه انتظار می ‌رود عموم مردم در حفظ و نگهداری از این سرمایه‌های ملی کوشا بوده و با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری لازم را داشته باشند.
وی بیان کرد: در شورای حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از منابع آب دلگان بر پیشگیری اصرار داریم تا با کمترین هزینه بازدهی بیشتر و بهتری را در این رابطه داشته باشیم.
شجاعی با تقدیر از منابع طبیعی، امور آب، نیروی انتظامی و مجموعه قضایی دلگان گفت: کم بارشی سالهای اخیر مشکلات زیادی را ایجاد کرده که این مشکلات با برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی و حفر چاههای غیر مجاز حادتر شده و تاثیرات زیادی در افت و کاهش سفره های زیرزمینی داشته است.
وی ادامه داد: چنین اقدامات اشتباهی که توسط برخی افراد در ۲ سه سال اخیر صورت گرفته باعث شده دشتها در وضعیت بحرانی و نامطلوبی قرار گیرند که جلوگیری از این مشکلات همکاری جمعی را می طلبد و دستگاههای مربوطه نیز بر اساس دستورالعمل ها پر کردن چاههای غیرمجاز که در سالهای اخیر حفر شده را در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا دلگان از توابع سیستان و بلوچستان در ۴۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و دارای یک شهر، ۲ بخش، پنج دهستان و ۲۷۷ پارچه آبادی است.
۳۲۱۳**۶۰۸۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 255 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614008 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر