سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷
 |  22/ مهر/ 1397 - 10:42
  |   نظرات: بدون نظر
75 بازدید بازدید

۸۲۳ هزار هکتار اراضی همدان سنددار شدند


مجید ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روند تبدیل اسناد دفترچه ای به سند تک برگ در حال انجام است و سال گذشته برای ۶ هزار و ۵۸۹ هکتار از اراضی این استان سند تک برگی دریافت شد.
وی اظهار داشت: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در اواسط سال ۹۴، اصلاح نقشه های سنواتی تفکیک انفال و تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی به عنوان اولویت کاری در کنار وظایف اصلی اشاره شده در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
رئیس اداره ممیزی و حدنگاری منابع طبیعی همدان اظهار داشت: برای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی به عنوان یکی از طرح های شاخص و محوری باید منطبق با تکالیف درج شده در ماده ۹ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی اقدام کرد.
ملکی اضافه کرد: طرح کاداستر اراضی ملی امسال در سطح ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار با بهره گیری از توان مشاوران و پیمانکاران عملیاتی شده است.
وی گفت: مهمترین وظیفه این اداره، تحقق بخشیدن به اهداف سازمان جنگل ها شامل حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری است.
ملکی بیان کرد: این اهداف سازمانی از طریق شناسایی، تشخیص و اعمال حاکمیت دولت و صدور سند اراضی ملی برای عرصه های جنگلی و مرتعی و بیشه های طبیعی به دست می آید.
وی افزود: بر این اساس وظیفه اصلی اداره ممیزی و حدنگاری منابع طبیعی در پنج محور شناسایی و تشخیص، انتشار آگهی، تعیین تکلیف اراضی اختلافی و قطعیت قانونی، اصلاح و بازنگری و پیگیری برای صدور اسناد مالکیت تعریف شده است.
رئیس اداره ممیزی و حدنگاری منابع طبیعی همدان عمده ترین اقدامات این اداره در نیمه نخست امسال را اصلاح هندسی نقشه های سنواتی به میزان ۱۳۵ هزار و ۸۰۰ هکتار، پاسخ به یک هزار و ۲۰۰ فقره استعلامات و صدور گواهی مستثنیات و اصلاح و بازنگری قانون رفع موانع تولید به میزان ۶۰ هزار و ۹۹ هکتار عنوان کرد.
وسعت اراضی ملی همدان ۹۰۵ هزار هکتار است.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 413 بازدید

بازدید دیروز: 617 بازدید

بازدید کل : 1608864 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر