جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳
 |  22/ مهر/ 1397 - 10:47
  |   نظرات: بدون نظر
74 بازدید بازدید

۱۰۶ زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند


به گزارش ایرنا ، کریم الله محبوبی روز یکشنبه در جلسه هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل افزود: این جرایم شامل ۷۷ فقره محکومیت مالی ، ۲۱ فقره مهریه و هشت فقره دیه ناشی از حوادت رانندگی و کارگاهی بودند که با کمک خیرین پرداخت شد.
او اظهار داشت: همچنین در ۶ ماه اول سال جاری یک تن از بانوان زندانی واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه استان بود که با کمک خیرین استان از زندان آزاد شد.
او در مجموع مبلغ محکومیت این زندانیان را ۲۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: برای تامین مبلغ بدهی این زندانیان جرایم غیر عمد و مالی خیرین استان یک میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال ، ستاد دیه کشور هفت میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال ، گذشت رضایتمندانه ۵۲ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال و باقیمانده مبلغ از طریق آورده خود مددجویان ، تسهیلات بانک های عامل ، پرداختی بیمه و صندوق خسارت های بدنی و دریافت اعسار از طریق دادگستری های استان تامین و پرداخت شد.
معاون رییس کل دادگستری و نایب رییس هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل نیز در این جلسه بر حل مشکلات این مددجویان در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.
یوسف خدادادی افزود: رسیدگی و حل مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد از اولویت های اصلی نمایندگی ستاد دیه می باشد و تلاش خواهد شد زمینه های آزادی ۴۲۸ زندانی جرایم غیر عمد و مالی که در زندان های استان در زندان به سر می برند و واجد شرایط دریافت کمک از ستاد دیه می باشند، هر چه سریع تر فراهم شود.
وی مبلغ محکومیت این زندانیان را بیش از ۵۹۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ۲۶۲ تن از این زندانیان با مبلغ محکومیت بالای یک میلیارد ریال در زندان می باشند.
نایب رییس هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل همچنین با بیان اینکه شاکیان پرونده ها یکی از اصلی ترین خیرین ستاد دیه هستند از آنها خواست تا با گذشت بخشی از طلب خود به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمک کنند.
خدادادی افزود: زندانیان جرایم غیر عمد بدهکار هستند نه بزهکار و خانواده ‌های این زندانیان به دلیل نبود سرپرست خانواده با مشکلات اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند و به خاطر محدودیت های مالی ، ستاد دیه نمی ‌تواند تمام بدهی زندانیان جرایم غیرعمد را پرداخت کند بلکه تلاش دارد زمینه آزادسازی این زندانیان را فراهم سازد.
خدادادی گفت: با توجه به فرهنگ سازی های انجام شده کمک های خیرین و مردم نوع دوست استان نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و امیدواریم با ادامه این روند زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شود.
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 213 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1613966 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر