پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶
سرویس: مقالات
 |  22/ مهر/ 1397 - 10:06
  |   نظرات: بدون نظر
44 بازدید بازدید

نیلی احمد آبادی: امروز بهترین زمان برای اصلاحات اساسی است


به گزارش خبرنگارایرنا ، محمود نیلی احمدی آبادی روز یکشنبه در مراسم بازگشایی دانشگاه ها با حضور رییس جمهوری در دانشگاه تهران با بیان این که کشور دچار چالش های زیای است، اما سخنانم را با موفقیت های کشور آغاز می کنم، گفت: دانشگاه مسیر پیشرفت را طی می کند و بر اساس رده بندی های بین المللی بیش از ۲۰ دانشگاه کشور در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارند.
وی ادامه داد: دانشگاه تهران توانسته از رتبه ۱۸ به رتبه ۱۶ در میان دانشگاه های جهان ارتقا یابد، نرخ رشد مقالات در حال ادامه است و تبادل دانشجویان میان ایران و سایر کشورها در حال افزایش است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که کشور پذیرای دانشجویان سایر کشورهای جهان است، اظهار داشت: ما نیز در این زمینه نرخ قابل قبولی داریم و به توفیق دیپلماسی سیاسی کشور که در سایه تدابیر رهبری معظم انقلاب و دولت موجب انزوای آمریکا و پیروزی کشور در دادگاه لاهه شده ایم که لازم می دانم به نقش اساتید و به خصوص اساتید دانشگاه تهران در آن اشاره کنم.
رییس دانشگاه تهران افزود: مجموعه دیپلماسی سیاسی و علمی کشور باعث موفقیت ایران شده است و به همین سبب دانشگاه آماده کمک به کشور در حوزه های مختلف است.
احمد آبادی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: افزایش نرخ ارز باعث مشکلاتی در تبادل علمی دانشگاه های داخلی شده است. پشتیبانی دانشجویان برای فرصت های مطالعاتی نیازمند کمک دولت است و تا دانشجویان تقاضای ارز دانشجویی و مطالعاتی دارند.
وی در ادامه با اشاره به این که طرح ها و پایان نامه های دانشگاه تهران در راستای بهبود مشکلات کشور تهیه می شوند، یادآور شد: البته این که این پایان نامه ها و طرح های پژوهشی تا چه حدی به کار گرفته می شوند بحث دیگری است که باید به آن پرداخت.
رییس دانشگاه تهران با اشاره به موضوع تشکیل خوشه های علمی توسط ۱۳ دانشگاه کشور، گفت: تشکیل این خوشه ها برای این بوده است به تنهایی در حوزه های مختلف اقتصاد کلان، سیاست، محیط زیست فعالیت نکنند.
وی در همین راستا ادامه داد: امروز بهترین زمان برای اصلاحات اساسی در حوزه اقتصادی و توسعه حاکمیت سیاسی، افزایش مشارکت عمومی، برنامه برای حل و فصل نظام بانکی و توجه به امر تولید برای خلق ثروت است.
احمدابادی نیلی در پایان این گونه جمع بندی کرد که دانشگاه باید بیش از گذشته در مسائل کشور مشارکت کنند و برنامه ریزی در حوزه آموزش عالی ضروری است تا دانشگاه ها بتوانند در حل و فصل مسائل کشور نقش بهتری داشته باشند.
**۹۳۱۴**ش.ش**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 699 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600739 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر