چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳
 |  22/ مهر/ 1397 - 4:00
  |   نظرات: بدون نظر
27 بازدید بازدید

تشکیل ۹۹ پرونده احتکار در تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی


تشکیل ۹۹ پرونده احتکار در تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی

در اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با احتکار و گرانفروشی از اول سال جاری تعداد ۹۹ پرونده احتکار در تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، مهمترین موارد احتکار مربوط به احتکار میلگرد، لوازم خانگی، برنج و حبوبات هست که در مجموع ارزش ریالی تخلف این سه پرونده بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال است.  

با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های تولید آهن و میلگرد در کشور می‌باشد یکی از واحدهای تولیدی جهت سودجویی بیشتر، با احتکار و عرضه قطره چکانی کالا به بازار با هدف بالا رفتن قیمت این کالا  به مرور زمان، در انبار خود بیش از ۱۰ هزار تن میلگرد به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال احتکار کرده بود که کشف و تشکیل پرونده شد و پس از بررسی و محکومیت دستور توزیع عرضه این کالا به نرخ رسمی در شبکه اعلام شد.  

بر اساس این گزارش؛ همچنین احتکار برنج و حبوبات و اقلام ضروری  مورد نیاز مردم یکی دیگر از مهمترین پرونده‌های تعزیراتی این استان در زمینه احتکار می‌باشد که جمعا ۴۴۰۰ تن برنج  به ارزش ریالی ۳۳۱ میلیارد ریال هست و نزدیک به ۱۵ هزار تن حبوبات به ارزش ریال ۵۵  میلیارد ریال که در چند پرونده جداگانه بررسی شد و پس از محکومیت  دستور توزیع و  عرضه آنها به نرخ رسمی در شبکه اعلام شد.  

همچنین از دیگر پرونده های مهم احتکار می توان به کشف اثاثیه و لوازم خانگی اشاره کرد که در هشت پرونده جداگانه و جمعا به ارزش ریالی ۱۷۵ میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی این استان بررسی شد و دستور عرضه آن در شبکه اعلام شد.  

 به طور کلی پرونده های وارده احتکار در سال جاری  ۹۹ فقره می باشد که از این تعداد ۶۳ فقره مختومه شده و پرونده هایی که رای  محکومیت گرفته اند، جمعا ارزش ریالی جریمه و محکومیت آنها  بیش ۵۵۴  میلیارد ریال هست.  

بر اساس این گزارش با توجه به اعلام اخیر افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در ستاد تنظیم بازار استان و تماس‌های تلفنی شهروندان با سامانه ۱۳۵ مبنی بر سوء استفاده برخی نانوایان از موقعیت ایجاد شده، ضروری به نظر می رسد بازرسان اتحادیه نانوایان و سازمان صنعت و معدن و تجارت با اهتمام بیشتری به بازرسی از نانوایان بپردازد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 304 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1618885 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر