پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶
 |  21/ مهر/ 1397 - 7:10
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

۲ حکم قضایی با موضوع زیست‌محیطی در یزد صادر شد


به گزارش عصر روز شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان یزد، نیره پور ملائی گفت: یک واحد صنعتی در اردکان به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق رهاسازی فاضلاب تحت تعقیب قرار گرفت که با عنایت به ادله موجود در پرونده محکوم و مقرر شد در مرحله اول نسبت به رفع تخلف زیست‌محیطی به‌صورت کامل اقدام کند.
وی ادامه داد: محکوم‌علیه موظف شد کتاب «زمین مادر ماست» که گفتاری کوتاه و خواندنی از دستورات زیست‌ محیطی در منابع دینی و ارزشمند از نویسنده اردکانی است را مطالعه و در آزمونی که شعبه مربوطه برگزار می‌کند حداقل نمره ۱۵ را کسب کند.
پور ملائی اظهار داشت: حکم بعدی در حوزه محیط طبیعی بود که با توجه به جرم انجام‌شده در خصوص حمل لاشه یک رأس کل وحشی، متخلف از قانون شکار و صید محکوم‌ به انجام ۴۰۰ ساعت خدمات رایگان در یکی از ادارات حفاظت محیط‌ زیست استان یزد شد.
وی با قدردانی از برخی قضات استان که با صدور آرا جایگزین حبس مانند فراگیری آموزش‌های زیست‌محیطی یا فعالیت در راستای فرهنگ‌سازی به حفاظت محیط‌ زیست کمک می‌کنند، تداوم این‌گونه اهرم‌های بازدارنده در خصوص متجاوزین به عرصه‌های طبیعی و محیط‌زیست را خواستار شد.
بر اساس آمارهای موجود تاکنون در استان یزد ۸۰۰ گونه گیاهی، ۱۹۰ نوع پرنده، ۶۰ نوع پستاندار وحشی و ۴۰ نوع خزنده در مناطق حفاظت‌شده شناسایی‌شده‌اند.
۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1749 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1612379 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر