جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵
 |  21/ مهر/ 1397 - 5:02
  |   نظرات: بدون نظر
67 بازدید بازدید

رسانه ها برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر فرهنگ سازی کنند


به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز شنبه در پنجمین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به میزبانی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تاکید کرد: فرهنگ سازی و بسترسازی برای اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر از طریق رسانه در دستورکار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.
وی گفت: کمبود تجهیزاتی زندان های این استان مانند خودروهای آمبولانس و آتش نشانی شناسایی، اولویت بندی و دسته بندی شود و برای رفع انها برنامه ریزی شود.
عباسی افزود: برای تسریع در روند اجرایی این مساله، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و مدیران کل امور بانوان و خانواده، امور اجتماعی و فرهنگی، مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست کارشناسی نسبت به تجدید نظر در بودجه مصوب و تخصیصی زندان های استان اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حمایت از خانواده های زندانیان به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه و خدمات رسانی مطلوب به آنان مورد توجه تمامی دستگاه های اجرایی عضو این شورا باشد.
وی تاکید کرد: دعوت از خیران بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری به ویژه در حوزه امور فرهنگی و سلامت و دیدار از بخش های گوناگون زندان می تواند در جذب کمک های اعتباری آنان مؤثر باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۶۲ سازمان مردم نهاد مرتبط با امور فرهنگی به منظور پیشگیری و مبارزه با این بلای خانمان سوز در استان فعالیت دارد.
سید قدیر مرتضوی باباحیدری تصریح کرد: فعالیت این سمن ها نسبت به سال گذشته که ۴۷مورد بود ۳۱ درصد رشد را نشان می دهد.
وی یادآور شد: در سال جاری ۱۰ طرح اشتغالزا برای حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر ارائه شده که از این تعداد تاکنون ۵ طرح با دو میلیارد ریال نیاز تسهیلاتی و زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر تصویب شده است.
مرتضوی باباحیدری اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری خیران برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر و حمایت از خانواده های آنان ۴۸۰ میلیون ریال کمک کرده اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون ریال برای تامین ۵۰ درصد سهم بیمه ۴۲ بهبود یافته مواد مخدر شاغل در کارگاه های مختلف استان اختصاص داده شد.
مرتضوی باباحیدری تاکید کرد: سهمیه چهارمحال و بختیاری در سال جاری برای ارائه آموزش های رایگان فنی و حرفه ای به بهبود یافتگان مواد ۸۲۳ نفر است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد نیز گفت: نبود مرکز ترک اعتیاد مواد مخدر ویژه بانوان، نبود مکان مورد نیاز برای معرفی معتادان متجاهر و نبود آزمایشگاه مواد سنج در چهارمحال و بختیاری از مشکلات این استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.
علیرضا علیمحمدی تصریح کرد: مواد مخدر کشف شده در چهارمحال و بختیاری برای سنجش به اصفهان ارسال می شود.
وی افزود: ناامن کردن محیط در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ جزو مهمترین برنامه های مسئولان قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی در استان است.
براساس اعلام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری مجوز راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان صادر شده است .
۲۰۹۷/۷۳۶۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1357 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602745 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر