سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷
 |  19/ مهر/ 1397 - 8:06
  |   نظرات: بدون نظر
87 بازدید بازدید

۲۸۵۰ پرونده تخلف اصناف کهگیلویه و بویراحمد به تعزیرات رسید


به گزارش ایرنا، رضا زیرایی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: تخلفات تعدادی از این پرونده ها بررسی و منجر به صدور حکم شده و تعدادی نیز در حال بررسی است.
وی بیان کرد: بیشترین پرونده های تخلف صنفی تشکیل شده در این مدت در کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و کم فروشی بوده است.
زیرایی تصریح کرد: مجموع پرونده های قاچاق کالا سال جاری نیز در این استان ۲۶۶ مورد بوده است.
وی در پاسخ به برخی از سوال ها درباره تعطیلی نشدن واحدهای صنفی متخلف گفت: براساس قانون هر واحد صنفی که سالیانه پنج مورد تخلف گران فروشی داشته باشد تعطیل خواهد شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۱۵ دستگاه نظارتی کار بررسی وضعیت بازار استان را به عهده دارند و گزارش تخلفات را به تعزیرات حکومتی ارسال می کنند.
زیرایی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ بازرس و ۳۰۰ ناظر افتخاری دارد.
وی تصریح کرد: تمام اصناف دارای انبار ،موظف هستند موجودی انبارهای خود را از یکم تا سوم هر ماه به این سازمان ارسال کنند و صنعت معدن و تجارت سوم تا پنجم هر ماه طرح راستی آزمایی اصناف را انجام می دهد.
زیرایی ابراز داشت: یکی از اهداف تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نا امن کردن شرایط برای سوداگرانی است که سبب اخلال در بازار می شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضعیت و قیمت میوه، مزون های عروس، لباس مدارس، تالار ها و کارت پارک در کهگیلویه و بویراحمد از جمله مواردی هستند که شکایات زیادی در مورد انها به تعزیرات حکومتی رسیده است.
وی عنوان کرد: برای فروشگاه رفاه یاسوج به دلیل تخلفات صنفی از جمله اعلام نکردن موجودی کالا، درج قیمت، گران‌فروشی و غیره برای ۱۷ قلم جنس در تعزیرات حکومتی پرونده تشکیل‌شده است.
زیرایی بیان کرد: در راستای منافع مردم و سایر تولیدکنندگان به‌صورت مستمر بر تمامی کالا ها و اجناس نظارت جدی صورت خواهد گرفت.
وی از تمامی مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۲۷ هزار واحد صنفی، تولیدی، خدماتی و توزیعی دارد.
۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 36 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1618617 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر