پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵
 |  11/ مهر/ 1397 - 8:01
  |   نظرات: بدون نظر
81 بازدید بازدید

۱۰ واحد قصابی و فروشگاه مرغ و ماهی در رفسنجان پلمپ شد


به گزارش ایرنا ، محمود مقامی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی مدت یاد شده از این تعداد واحدهای پلمپ شده میزان ۲ تن مواد خام دامی شامل گوشت قرمز و سفید تاریخ انقضاء کشف و معدوم سازی شد.
وی شهرستان رفسنجان را قطب تولید مواد پروتیئینی در استان کرمان برشمرد و اضافه کرد : طی یک دهه گذشته در رفسنجان واحدهای پرورش مرغ گوشتی ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار قطعه‌ ای راه‌ اندازی شده و تا ۱۰۰ هزار قطعه‌ هم افزایش داشته است .
مقامی بیان کرد: در این شهرستان دامداری صنعتی و نیمه‌ صنعتی جایگاه خوبی دارد و بیش از ۱۰۰ واحد گاوداری صنعتی و نیمه ‌صنعتی ۱۲ هزار راس گاو نگهداری می ‌کنند و ۳۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۰۰ واحد مرغداری مرغ گوشتی و ۸ واحد مرغ تخم گذار در این منطقه داریم.
مقامی با اشاره به وجود ۲۰ مرکز درمانی مایه ‌کوبی و داروخانه به صورت خصوصی در این شهرستان بمنظور تضمین سلامت فراورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره ، افزود: ساماندهی کارنجات خوراک دام به صورت جدی پیگیری می‌شود که نظارت بر مواد اولیه انجام و داشتن پروانه دامپزشکی از ملزومات در این کارخانه است.
وی یکی از معضلات شهرستان را نداشتن کارخانه تبدیل شیر به مواد لبنی عنوان کرد و گفت: تنها کارخانه شیر رفسنجان ظرفیت محدودی دارد که فعال است و مشکلاتی که گاها مطرح می‌شود، سرمایه‌گذار استقبال نمی‌کند.
رفسنجان با جمعیت بالای ۳۱۱ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.
۷۴۳۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 263 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619667 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر