جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۰
سرویس: مقالات
 |  28/ شهریور/ 1397 - 5:33
  |   نظرات: بدون نظر
72 بازدید بازدید

مبلغ: براندازان توئیتری اشتباه می کنند


به گزارش خبرگزاری سیاسی ایرنا، ربات ها و اکانت های جعلی در توئیتر با هشتگ «براندازی» و «تغییر رژیم در ایران»، «ایران آزاد» و … -که نوعی از پروپاگاندای ضد ایرانی با هدف تغییر حکومت را شکل داده اند- در حالی به دور از مسدودیت های توئیتری فعالیت می کنند که توئیتر چندی پیش حساب کاربری برخی اشخاص حقیقی در ایران را با ادعای اینکه بخشی از جریان نفوذ هستند، مسدود کرد.
اقدامی که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به «جک دورسی» بنیانگذار و مدیرعامل توئیتر آن را زیر سوال و برد و توئیت کرد « توئیتر حساب کاربران واقعی ایرانی شامل مجری های تلویزیونی و دانشجویان را با فرض اینکه که بخشی از یک عملیات نفوذ هستند بست. چطور است به ربات های واقعی! در تیرانا که برنامه تبلیغی تغییر رژیم در ایران که از واشنگتن هدایت می شود را نشخوار می کنند، نگاهی بیاندازید؟»
مرتضی مبلغ، فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره این جریان توئیتری و اهداف آن به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: مدت ها است که یک جریان سازمان یافته سیستماتیک در خارج از کشور در راستای سیاست های ترامپ و عوامل آن علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران به شکل محسوس و مستقیم شکل گرفته است، ابزارهای رسانه ای موجود نیز تحت نفوذ در راستای منویات آن ها عمل می کنند.
وی افزود: نفوذ عومل آمریکا روی دستگاه های تبلیغاتی از جمله توئیتر مشخص و ثابت شده است و در مواقع حساس نیز از آن ها استفاده می کنند. براندازان تصور می کنند اگر فشارها را بر ایران زیاد و یک سامان گسترده رسانه ای و جهانی را به عنوان یک جنگ و عملیات روانی علیه ایران راه اندازی کنند، کار جمهوری اسلامی ایران تمام می شود.
این فعال سیاسی با بیان اینکه «به نظر می رسد که در چند ماه آینده با نزدیک شدن آبان ماه که شروع تحریم های آمریکا علیه ایران است، این عملیات از سوی آن ها تشدید می شود»، تصریح کرد: آن ها شروع دور تازه تحریم ها در آبان ماه را به عنوان نقطه عطف تلقی و بنا دارند این نقطه را به یک ماجرای جدی و جنگ روانی تبدیل کنند؛ تصور آن ها این است که عوامل داخلی و خارجی نیز دست به دست هم می دهند و این فضا را تشدید می کنند.
وی ادامه داد: البته این جریان همانطور که تاکنون نتیجه نگرفته اند قطعا از این به بعد نیز نتیجه نخواهند گرفت، زیرا مردم به سطحی از آگاهی و فرهیختگی رسیده اند که این مسائل و هدف این تبلیغات را به خوبی تشخیص می دهند و در میدان و بازی که آن ها طراحی کرده اند، وارد نمی شوند.
مبلغ با بیان اینکه در داخل کشور حاکمیت مسئولیت سنگینی را در این زمینه بر عهده دارد، افزود: در شرایطی که تمام سیستم های رسانه ای برای جنگ روانی علیه ایران فعال شده و فشارهای گسترده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را علیه ایران به راه انداخته اند، در داخل کشور و در درون سیستم حاکمیت، هم افزایی لازم دیده نمی شود و حرکت هایی صورت می گیرد که مخرب و خنثی کننده بوده و اعتماد عمومی را به شدت تخریب می کند؛ این حرکت ها بستر را برای موثر واقع شدن فشارهای دشمتن و جنگ روانی آن ها علیه کشور فراهم می کند.
وی با اشاره به برخی ناآرامی ها از دی ماه پارسال در کشور شکل گرفت، تصریح کرد: این حرکت ها نتیجه سیاست های غلط و اشتباهی است که در کشور دنبال شده و بهتر است که مسوولان در رویکردهای خود نسبت به برخی مسائل کشور تجدید نظر کنند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر ضرورت هم افزایی ملی در شرایط کنونی کشور، خاطر نشان کرد: بهتر است عملکرد مسوولان مسئولان به گونه ای باشد که بتوان فضای اعتماد عمومی را بازسازی و در راستای تقویت وحدت و انسجام ملی حرکت کنند؛ ما شاهد هستیم که برخی مسئولان با فرافکنی سیاسی، همدیگر را تخریب می کنند، مساله ای که روند افول و تخریب سرمایه اجتماعی را شدت می دهد و بستر را برای تاثیر فشاهاری خارجی توسط دشمنان مساعد می کند؛ اگر هم افزایی ملی داشته باشیم نظام و کشور این دوره را به خوبی پشت سر می گذارد.
**سیام**۳۰۵۰**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 528 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601916 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر