پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۰
 |  28/ شهریور/ 1397 - 3:03
  |   نظرات: بدون نظر
108 بازدید بازدید

دستورات قوا برای پیگیری تصادف نطنز/"الحسین یجمعنا" شعار اربعین/آخرین اخبار از پرونده مشایی و…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ و ۲۸ شهریور بخوانید؛

دستورات قوا برای پیگیری تصادف نطنز/"الحسین یجمعنا" شعار اربعین/آخرین اخبار از پرونده مشایی و…

انتظار ایران از انگلیس برای ایفای نقش موثر و فنی در پروژه نوسازی راکتور اراک، "الحسین یجمعنا" شعار امسال مراسم اربعین، تاکید رئیس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه بر تعهد کشورش در حفظ برجام، برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ در هفته آینده، دو شقه شدن حزب «اعتماد ملی»، تلاش ایران برای باز کردن مرزهای دیالی در مراسم اربعین، ابلاغ «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان»، سفر رییس جمهور به نیویورک، رژه تمرینی هوایی مشترک جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و سپاه و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه و چهارشنبه، بیست وهفتم و بیست وهشتم شهریورماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس و برگزاری رژه ۳۱ شهریورماه و برای دومین سال متوالی، رژه هوایی تمرینی مشترک جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه پاسداران برای ایجاد آمادگی جهت حضور در رژه نیروهای مسلح در پایگاه نهم شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس برگزار شد.

همچنین سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج از پایان مرحله نخست رزمایش سراسری بسیج همزمان با عاشورای حسینی خبرداد.

آخرین اخبار از حادثه تصادف اتوبوس نطنز

در پی جان باختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری و تانکر سوخت در محور نطنز – کاشان، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با صدور پیامهای جداگانه ضمن عرض تسلیت به خانواده آنان و ملت شریف ایران، دستورات لازم برای پیگیری این حادثه را صادر کردند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور نیز به وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از تکرار حوادث جاده‌ای دستور داد.

در همین ارتباط تیم مدیریت بحران استان اصفهان به حالت آماده باش درآمد و شناسایی اجساد حادثه تصادف آغاز شد که در نتیجه آن مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از انتقال ۱۹ جسد قربانیان حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر سوخت که شب گذشته در محور کاشان – نطنز اتفاق افتاد، به پزشکی قانونی اصفهان خبر داد.

***

رئیس جمهور کشورمان برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یکشنبه اول مهر ماه به نیویورک سفر می کند.

همچنین در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی  «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت کشور نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار نامه ای از ارسال استعلام وزارت کشور از دیوان محاسبات کشور و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به منظور اعلام صریح نظرات آنها درباره شمولیت شهرداران در قانون منع بکارگیری بازنشستگان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در واکنش به‌ برگزاری کنگره اعلام‌شده حزب اعتماد ملی توسط الیاس حضرتی در تاریخ‌ ۶ مهر، رسما اعلام کرد که این کنگره را غیرقانونی می‌داند و در آن شرکت نمی‌کند. او تاکید کرد که حزب جدیدی را ایجاد می‌کند.

محمد جواد ظریف  با اعلام برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ در هفته آینده در مورد ادعای جان کری درباره دیدارهایش با وی گفت: دیدارهای من با آقای کری علنی بوده و اعلام نشده نبوده، زمانی که من به نیویورک می‌روم از صدر تا ذیل می‌آیند دیدار می‌کنند. از آقای کسینجر تا کری و نمایندگان دیدار می‌کنند و این یک واقعیت عادی است و نشان دهنده میزان تاثیرگذاری جمهوری اسلامی است.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در توییتی به نقش دیپلماسی در تبدیل جنگ در ادلب به تعهد قوی در مقابله با افراطگرایی تروریستی اشاره کرد و نوشت: دیپلماسی اثر دارد.

وی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در تماسی تلفنی در مورد جزییات توافق ادلب گفت و گو و تبادل نظر کردند. طرفین همچنین توافق کردند تا جزییات توافق را در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در نیویورک پیگیری کنند .

در همین ارتباط سخنگوی وزارت امور خارجه از توافق سوچی در مورد ادلب سوریه استقبال کرد و گفت: نشست سران دو کشور روسیه و ترکیه و اعلام توافق حاصل شده پیرامون چگونگی حل و فصل مسئله ادلب در سوریه گامی مهم و اساسی در زدودن بقایای تروریست ها در سوریه است که می‌تواند از طریق مساعدت های مورد نیاز برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و در نظر گرفتن تمام جوانب انساندوستانه، به روند استقرار صلح در سوریه و پایان بخشیدن به حیات گروه های تروریستی در این کشور کمک کند.

در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، رئیس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه در دیدار با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان بر تعهد کشورش در حفظ برجام تاکید کرد.

در حاشیه همین کنفرانس صالحی با ژانگ کجیان، رئیس سازمان انرژی اتمی چین دیدار و گفت و گو کرد و  پیشینه تاریخی روابط دو کشور، راهبردی بودن روابط و اشاره به اهمیت رؤسای جمهور دو کشور به روابط دوجانبه، حمایت از برجام در برابر یکجانبه گرایی آمریکا، همکاری‌های نویدبخش دو کشور در حوزه‌های هسته‌ای از جمله نیروگاهی، آموزشی، و امنیت هسته‌ای، از اهم موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

همچنین در دیدار صالحی با سرپرست هیات انگلیسی و نماینده انگلیس در گروه کاری بازطراحی و مدرن سازی رآکتور اراک، انتظار ایران از انگلیس برای ایفای نقش موثر و فنی در پروژه نوسازی راکتور اراک مطرح شد.

در نشست شورای راهبردی اربعین حسینی “الحسین یجمعنا” به عنوان شعار امسال مراسم اربعین حسینی علیه السلام انتخاب شد.

در همین رابطه یک منبع دولتی عراقی اعلام کرد که مسولان ایرانی در تلاش هستند تا دو گذرگاه در استان دیالی را باز کنندو در مراسم زیارت اربعین از انها استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده اسفندیار رحیم مشایی گفت: حکم ابلاغ شده و مهلت اعتراض باقی است اما تا این لحظه اعتراضی به حکم مشایی نشده است. غلامحسین اسماعیلی در رابطه با بخش دیگر اتهامات مشایی گفت: کیفرخواست آن صادر نشده و این پرونده در دادسرا تا زمان بررسی‌ها مفتوح است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 141 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619545 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر