سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲
 |  27/ شهریور/ 1397 - 2:21
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

افزایش آسیب های اجتماعی نتیجه غفلت در سالهای گذشته است


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در شورای سیاست گذاری طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) که در سالن شهید بهشتی دادگستری برگزار شد،اظهار داشت: آمار معتادان، طلاق، حاشیه نشینی و سایر آسیب های اجتماعی رشد چشم گیر و نگران کننده ای داشته است، این آمارها نشان می دهد که ما نسبت به اصلاح و تربیت نسل جوان برای ورود به زندگی اجتماعی دچار غفلت شده ایم.
وی پروژه نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان را برنامه ای دانست که اجرای آن در دنیا بازخوردهای مثبتی داشته و می تواند در کاهش جرائم موثر باشد.
موحد تصریح کرد: تربیت منابع انسانی و نیروهای جامعه یک برنامه زمان بر و هزینه بر است و اگر بخواهیم یک جامعه بدون جرم و با کمترین آسیب اجتماعی داشته باشیم باید برنامه اصولی و پایه ای اجرا کنیم که پروژه نماد می‌توانند بر حسب تجربیات بهترین برنامه باشد.
وی ادامه داد : همه دستگاه ها باید در اجرای این پروژه سهیم و صبور باشند زیرا این پروژه یک روزه و یک ماهه به نتیجه نمی رسد و ممکن است ۳۰ سال زمان نیاز داشته باشد لذا با همت، تلاش و امید به آینده می توانیم این برنامه را اجرا کنیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه نگاه سطحی به این طرح ظلم به جامعه است، گفت: بنا به نظر کارشناسان باید قوه قضاییه، آموزش و پرورش و سایر دستگاه ‌ها کار مشترکی در قالب نظام مراقبت اجتماعی انجام دهند و انتظار این است که استان کرمان با این ظرفیت، توانمندی، نیروی انسانی پیشگام شود.
طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) از سال ۱۳۹۵ با حمایت سازمان امور اجتماعی، شورای اجتماعی و فرهنگی و ۹ دستگاه اجرایی از جمله قوه قضاییه، سازمان برنامه و بودجه، بهزیستی و ناجا با توجه به آسیب‌های اجتماعی و با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب تدوین و اجرا شده که در مرحله اول مختص به کودکان و نوجوانانی است که در معرض آسیب‌های جدی هستند.
۹۸۹۵/ ۵۰۵۴/

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 826 بازدید

بازدید دیروز: 617 بازدید

بازدید کل : 1609277 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر