شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۵
سرویس: مقالات
 |  26/ شهریور/ 1397 - 5:10
  |   نظرات: بدون نظر
69 بازدید بازدید

شفافیت، شبکه های ماهواره ای را بی اعتبار می کند


«عباس سلیمی نمین» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص داغ شدن هشتگی در توییتر با موضوع شفاف سازی منابع مالی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور، افزود: بسیاری از جوانان فکر می کنند عده ای واقعا مشتاق آگاهی دادن به آنها هستند، بنابراین ذهنشان را کاملا باز می گذارند.
وی ادامه داد: جوانان اگر میزان هزینه ها و ارتباطات پشت پرده این شبکه ها را بدانند برای داده های آن رسانه ها فیلتری در ذهن خود قرار می دهند. این درحالی است برخی از ایرانیان خارج از کشور به صراحت می گویند این رسانه ها با سرویس اطلاعاتی عربستان یا اسرائیل ارتباط دارند.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران همچنین اظهار داشت: به نظرم منابع مالی تامین کننده این رسانه ها در درجه دوم اهمیت قرار دارد و در وهله اول باید انگیزه سیاسی و امنیتی بوجود آورنده و پشتیبانی کننده این رسانه ها را بررسی کرد.
سلیمی نمین یادآور شد: عامل پیدایش این رسانه ها اهداف سیاسی سرویس های مخفی است. همانطور که بودجه بی بی سی توسط وزارت خارجه انگلیس تامین می شود اما خط دهی این بنگاه سخن پراکنی توسط سرویس اطلاعاتی این کشور مدیریت می شود.
وی خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف بی بی سی با سرویس اطلاعاتی انگلیس کاملا همراه بوده است. در طول تاریخ دیده ایم هرجایی که لازم باشد بی بی سی به شکل عریان کار اطلاعاتی می کند و از آن ابایی ندارد.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به حکم امام خمینی (ره) درمورد سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: در آن زمان مسلمانان انگلیس به صورت گسترده از حکم امام راحل دفاع کردند بی بی سی همه فیلم های گرفته شده خود از مساجد را در اختیار سرویس های اطلاعاتی قرار داد و آنها هم با مسلمان های کلیدی در این زمینه به صورت گسترده برخورد حذفی کردند.
سلیمی نمین گفت: رسانه های فارسی زبان ارتباط زیادی با گروه های مسلح معاند انقلاب اسلامی دارند و گروه های مسلحی چون منافقین، کومله، دمکرات کاملا توسط سرویس های اطلاعاتی این کشورها مورد حمایت قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: در قضایای ضربه ایران به گروه های تروریستی در کردستان، سرویس اطلاعاتی فرانسه امکان تجدید روحیه برای تروریست ها را فراهم آورد و احساسی در آنها به وجود آورد که گویی تشکیلات آنها فرو نپاشیده است بنابراین سرویس های اطلاعاتی هم در زمینه کار تبلیغاتی و سیاسی و هم تروریستی، کاملا سردمدار هستند که این هم تازگی ندارد.
وی تصریح کرد: در نامه های نزدیکان خانواده پهلوی که به شکل خاطرات منتشر شده است نقش سرویس اطلاعاتی غرب در دخالت امور داخلی کشور کاملا مشهود است. مثلا «انصاری»مسئول امور مالی بازمانده پهلوی ها در مورد طرح سازمان سیا در خاطراتش می نویسد در این طرح قرار بود بازمانده پهلوی در یکی از جزایر جنوب ایران تشکیل حکومت دهد.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ افزود: او از بزدلی بازمانده پهلوی یاد می کند و می گوید، افسرهای سیا تمام جزییات این طرح را توضیح دادند و گفتند این طرح حتما موفق خواهد شد و آمریکا با تمام توان از آن حمایت می کند.
سلیمی نمین ادامه داد: اولین پرسشی که بازمانده پهلوی ها مطرح کرد و تمام طرح را بهم ریخت این بود که «من اگر رفتم آنجا تشکیل حکومت دادم و شکست خوردم چگونه می توانم از آن جزیره فرار کنم و شما برای فراری دادن من چه کار انجام می دهید؟» این سوال انگیزه ای برای افسران سیا برای انجام توطئه باقی نگذاشت.
وی خاطرنشان کرد: یک تروریست در جنایتی آشکار چند نفر را کشته است ولی شبکه ایران اینترنشنال او را فعال سیاسی معرفی می کند. مشخص است یک سرویس اطلاعاتی پشت این رسانه کار می کند تا برای مردم مشخص نشود این آدم تروریست بوده است. حلقه کار نظامی را این رسانه ها تکمیل می کنند در واقع رسانه نقش مکمل را بازی کند.
این صاحبنظر مسایل سیاسی تاکید کرد: تامین کننده منابع مالی و خط دهنده اقدامات تروریستی، تبلیغاتی، عملیاتی، سیاسی یک جا است یعنی یک سازمان و تشکیلات آنها را مورد حمایت قرار می دهد.
سلیمی نمین همچنین گفت: نتیجه فعالیت رسانه های خارج از کشور، ترور دانشمندان هسته ای و جلوگیری از پیشرفت کشور در زمینه های مختلف است. آنها حتی اگر بتوانند علیه ملت ایران کودتا کنند این کار را انجام می دهند یا دست بر هر جنایتی می زنند.
سیام**۳۲۰۲**۱۳۳۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 756 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614509 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر