پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۳
سرویس: مقالات
 |  25/ مرداد/ 1397 - 8:47
  |   نظرات: بدون نظر
148 بازدید بازدید

لاریجانی و جلالی نیامدند، نعمتی و شهاب صدر، پرچم‌دار شدند


صبح امروز پنج شنبه تالار ایوان شمس به تدریج پذیرای افراد مختلف به همراه خانواده های خود از تهران و دیگر شهرها بود. کنگره حزب رفاه ملت ایران در تالار ایوان شمس با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس هشتم و نهم شورای اسلامی شروع می شود.
سید شهاب الدین صدر و سید مهدی صادق از نمایندگان مجلس هشتم، ایرج عبدی و سید هادی حسینی از نمایندگان مجلس نهم و همچنین بهروز نعمتی، عضو هیات رئیسه مجلس دهم از جمله حضار این کنگره هستند.

شکل و شمایل مراسم هم با آنچه از کنگره یک حزب انتظار می رود، تفاوت دارد. تعداد اعضای خانواده و فرزندان آنقدر قابل توجه هست که همهمه های کودکان مجال پچ پچ های سیاسی گرفته است. گرچه در گعده های مردانه از احتمال حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخن به میان می آید اما جای او تا پایان مراسم خالی می ماند و برخی از احتمال حضور معنوی و پشت پرده لاریجانی در این حزب سخن می گویند.

** تاکید بر حضور زنان و اقلیت ها
مراسم کنگره حزب رفاه ملت ایران با سخنرانی صدر، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی آغاز می شود. صدر در سخنان خود تاکید می کند اعضای این حزب اصولگرایان معتدل و از اعضای ستادهای اصولگرایان حامی دولت در شهرستان ها هستند. او پیش بینی می کند که این حزب در آینده پیامدهای روشنی را خواهد داشت.

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم می گوید: اقداماتی در استان ها انجام شد و پس از جمع بندی هایی که در تهران صورت گرفت، بنا شد تا این حزب تشکیل شود و کارها و اهداف پیش بروند. ما برای اینکه از زمان استفاده کنیم، پس از مشورت تصمیم گرفتیم از این حزب استفاده و آنها را احیا کنیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین می گوید: خواهش من این است که خواهران هم در این حزب حضور پیدا کنند. علاوه بر این بهتر است از قومیت های مختلف هم در این حزب باشند تا گستره بیشتری را در کشور پوشش داده شود.

این نماینده مجلس تصریح می کند: ما می‌خواهیم که برادرانمان از اقلیت های مذهبی هم در حزب حضور داشته باشند و به گونه ای رفتار شود که همگی در اداره حزب نقش داشته باشند.

نعمتی به عدم وابستگی این حزب به جریانی خاص تاکید می کند و می گوید: آن افرادی که به عنوان شورای مرکزی حزب انتخاب می شوند، شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

او همچنین در جمع خبرنگاران اعلام می کند این حزب همان حزبی است که قبلا می خواستیم تشکیل بدهیم ولی در شکل حزب رفاه ملت وارد شدیم.

سید هاشم بطحایی نماینده مجلس خبرگان رهبری از دیگر حضار این مراسم است که در سخنانی از ترامپ و سیاست های او انتقاد می کند.

** حضار غیر حزبی
سخنرانی ها که به پایان می رسد لیستی از کاندیداهای شورای مرکزی به حضار ارائه می شود. یکی از حضار می پرسد «اینجا چه خبر است؟» او می گوید نمی دانم اینجا چه مراسمی است و برای این آمده ام که صبح با من تماس گرفته اند و گفتند که به اینجا بیایم.

این مرد با تتوهای روی بازو و ظاهری متفاوت، پس از آنکه تلفنش زنگ می خورد، رو به من می گوید:« میشه اسم نعمتی را روی تعرفه برایم بنویسید؟ فکر نکنید سواد ندارم.»

کمی آن طرف تر هم مردی که ادعا می کند از اعضای حزب مردم سالاری است به حاضران می گوید که نام چه کسانی را روی تعرفه خود بنویسند، آنها هم که گویی شناختی نه از مراسم و نه از نامزدها دارند، درحالی که از او می خواهند یک بار دیگر نام های مورد نظرش را تکرار کند، آن را روی تعرفه های انتخابات شورای مرکزی حزب رفاه ملت ایران می نویسند و در صندوق می اندازند.
آن سوی سالن ریاست جلسه درحالی که از نامزدهای انتخابات شورای مرکزی می خواهد تا برای معرفی خود روی سن بیایند، می گوید:« اگر تعداد کمی بیشتر شود می توانیم همین جا مجلس شورای اسلامی را تشکیل دهیم.» و بعد می خندد و می گوید:«انشاءالله»

** همفکران کاظم جلالی در شورای مرکزی
سید شهاب الدین صدر در پاسخ به این سوال که چرا کاظم جلالی در این مراسم حضور ندارد، به خبرنگار ایرناپلاس می گوید: ما با ایشان تماس داشتیم، ایشان نخواستند که به عنوان نامزد انتخابات شورای مرکزی حضور داشته باشند اما دوستان دیگر ایشان که کاندیدا شده اند با ایشان همفکر هستند.

صدر همچنین درباره ساز و کار حزب رفاه ملت ایران تصریح می کند: قبلا هیأت موسس و شورای مرکزی حزب رفاه ملت ایران با ما جلسات زیادی داشتند، چراکه باید کنگره شان را برگزار می کردند. بنابراین از ما خواستند تا ما هم حضور داشته باشیم.
صدر همچنین در پاسخ به این سوال که چرا حزب رهروان تشکیل نشد، اعلام می کند: این را باید از خودشان بپرسید آنها در مجلس هستند، ما از آنها هم دعوت کردیم که هرکسی می خواهد بیاید و کاندید شود.

این نماینده اسبق مجلس همچنین اضافه می کند: این حزب در راستای انقلاب اسلامی، آرمان های مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون اساسی است و هیچ انتسابی با هیچ کدام از شخصیت های سیاسی ندارد. ممکن است برخی از اعضای ما در جلسات به برخی از روسای قوا ارادت داشته باشند اما حزب ما مستقل است و کار خودش را انجام می دهد و تصمیم گیری آن برعهده شورای مرکزی است.

با رأی حضار شهاب‌الدین صدر، بهروز نعمتی، قباد افشار، ایرج عبدی، سید مهدی صادق، حسین وطن پور، اسماعیل جلیلی، ایرج عبدی، قاسم‌زاده، علی سیف سپهوند، عمران علی محدث ، شهلا میرگلوبیات، سید مجید محمد حسینی، سید علی عالیخانی، یداللهی موحد، فریدون ساعتی، مهدی مظاهری، حسین گروسی، محمد باقر علیمی، سالار مرادی، فاطمه شمس حرام، علیرضا فعلی، سید شریف حسینی، عباسپور، سید هادی حسینی و سید حسین دهدشتی به عنوان اعضای شورای مرکزی حزب انتخاب شدند.

گزارش از فرحناز غالبی
**اداره کل اخبارچندرسانه ای**ایرناپلاس**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 991 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620395 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر