جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۴
 |  24/ مرداد/ 1397 - 5:52
  |   نظرات: بدون نظر
92 بازدید بازدید

۶۳۱ هزار شهروند خراسان شمالی بیمه سلامت دارند


به گزارش ایرنا محسن رعنایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار داشت: از مجموع بیمه شده های زیر پوشش بیمه سلامت۵۷هزار و ۹۰ نفر کارکنان دولت، ،۴۲۰ هزار و ۷۰ نفر روستایی، یکهزار و ۶۹۶ نفر ایرانیان، ۲۰هزار و ۷۶۸ نفر سایر اقشار و ۱۳۱ هزار و ۵۷۹ نفر بیمه همگانی هستند.
وی بر تجمیع مالی منابع صندوق های بیمه ای تاکید کرد و افزود: دستگاه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، کمیته امداد، نیروهای مسلح کارکنان زیر مجموعه خود را بیمه کرده اند که هم اکنون تجمیع یک ضرورت است.
رعنایی بر رفع همپوشانی بیمه ای تاکید کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان این استان بیش از یک بیمه دارند که این امر موجب افزایش هزینه ها و از جمله بروز تخلفات می شود.
وی بر برقراری عدالت اجتماعی نیز تاکید کرد و افزود: در اجرای طرح تحول سلامت همه افرادی که در حاشیه شهرها سکونت داشتند و زیر پوشش هیج بیمه ای نبودند بیمه همگانی شدند که در این راستا ۱۷۱ هزار نفر خود را بیمه کردند.
وی اظهار داشت: تمامی این افراد به صورت رایگان زیر پوشش قرار گرفتند که بعضا برخی از افراد عضو یکی از صندوق های بیمه بودند اما خود را بیمه همگانی نیز کردند.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در اجرای رفع پوشانی حدود ۴۰ هزار نفر از زیر پوشش بیمه همگانی خارج شدند.
رعنایی اظهار داشت: بیمه روستایی نیز رایگان است و تنها برای صدور دفترچه دو هزار ریال دریافت می شود، هم اکنون ۵۵۰ هزار نفر از شهروندان بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنند از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.
این مسئول بدون ذکر آماری از میزان مطالبه مراکز طرف قرارداد با این اداره کل گفت: تلاش خواهد شد پرداخت ها به روز شود که هم اکنون بیش از ۶۰۰ مرکز مستقل و غیر مستقل شامل بیمارستان ، دارو خانه، آزمایشگاه، پزشکان با این اداره کل قرار داد دارند و به بیمه شده ها خدمات ارائه می دهند.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲/

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 732 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602120 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر