شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۲
سرویس: مقالات
 |  24/ مرداد/ 1397 - 3:43
  |   نظرات: بدون نظر
52 بازدید بازدید

باید امانت دار میراث نسل های آینده باشیم


به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز چهارشنبه در نشست با احزاب سیاسی اصلاح طلب شهرستان در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به سرمایه بالای فرهنگی شهرستان ، خاطرنشان کرد: کسانی که در قالب تشکل ها و احزاب سیاسی فعالیت می کنند در مرحله اول باید اصول و برنامه های حزب خود را بشناسند و بدانند که در یک جبهه فکری، احزاب چه تفاوت هایی با همدیگر دارند و برای ادامه فعالیت خود باید برنامه های توسعه ای بنویسند و بر اساس این برنامه های فعالیت کنند.
وی با اشاره به نشست با اصول گرایان شهرستان، گفت: در آن نشست عرض کردم کسانی که می خواهند در قالب NGO ها و احزاب سیاسی فعالیت کنند باید دارای سه شاخصه سرمایه اقتصادی، سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی باشند تا در این زمینه موفق شوند.
وی با توضیح شاخص های یاد شده، تصریح کرد: زمانی که این سه شاخصه را توامان با هم داشتیم به گونه ای که از نظر اقتصادی و معیشتی مشکل نداشته باشیم، پذیرش عمومی جامعه و مقبولیت داشتیم آن وقت می توانیم در زمینه سیاسی و اجتماعی موفق باشیم و افراد بیشتر را به حوزه فکری خود وارد نماییم.
فرماندار سلسله با بیان اینکه اگر مدعی تمدن هستیم، باید ظرفیت خود را در مواجهه با مخالفان بالا ببریم، افزود: یکی از آفت های جامعه ما ترویج فرهنگ فقر است که متاسفانه به صورت گسترده در فضاهای مجازی دست به دست می
شود بدون آنکه در خصوص آن موضوع تفکری صورت گیرد.
خسروی با اشاره به ادعای برخی حضار مبنی بر دخالت نماینده در خصوص اوضاع شهرستان، تصریح کرد: اگر در این خصوص مصداق دارید مطرح کنید و البته باید توجه کرد اگر نماینده محترم حرف درستی بزند که منافع شهرستان را
تامین کند باید آن را بپذیریم و از آن استقبال نمائیم.
وی افزود: نماینده مجلس بر اساس قانون اساسی در مقابل کل ملت به طور عام و حوزه انتخابیه خود به طور خاص مسئول است و در همه جا نمایندگان در موضوعات گوناگون اظهار نظر می کنند و این امر هیچ منافاتی با وظیفه نمایندگان ندارد.
فرماندار سلسله تاکید کرد: نماینده ظرفیتی است که باید از وجود آن استفاده کرد و اگر مساله و یا مشکلی وجود دارد با دعوت و تشکیل جلسه موضوع بررسی و حل شود و این امر بر می گردد به روحیه مطالبه گری احزاب سیاسی و قطعا با جار و جنجال و تخریب چیزی درست نخواهد شد.
وی افزود: بنده سر سوزنی وامدار نماینده نیستم و در این مدت حضور در شهرستان هر خواسته ای که از نماینده محترم در جهت توسعه شهرستان داشته ام ایشان عمل نموده و اخیرا ترتیب ملاقاتی را با معاون وزیر جهاد کشاورزی دادند که با توجه به پتانسیل بالای شهرستان در حوزه دامداری و کشاورزی این شهرستان به عنوان پایلوت اصلاح نژاد دام در منطقه انتخاب شدند که به زودی با حضور مسئولان وزارتی کلید خواهد خورد.
خسروی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش روحیه نشاط و شادابی در سطح جامعه، عنوان کرد: در این خصوص جهت تجهیز پارک های شهر الشتر قراردادی با بخش خصوصی منعقد شده و همچنین مجوز برگزاری کنسرت موسیقی پاپ صادر شده و این گونه اقدامات را جزو برنامه های مفید و در این راستا می دانیم.
در این نشست حمید پیرنیا فعال سیاسی حزب کارگزارن سازندگی نیز با اشاره برخی از مسائل جهانی و جنگ اقتصادی و سیاسی که غرب علیه کشورمان به راه انداخته است، اظهار داشت: وظیفه همه ماست به عنوان نیروهای حامی دولت و داشتن گرایش اصلاح طلبی با حرکت در مسیر همدلی و وحدت، دولت و نماینده دولت را در شهرستان سلسله یاری دهیم.
وی به برخی از پتانسیل های شهرستان در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت اشاره و پیشنهادات خود را در جهت رونق و توسعه شهرستان مطرح کرد.
پیرنیا افزود: ما در خصوص ارکان فرمانداری نظر داریم و باید بگوییم مخالف فرماندار نیستیم بلکه مخالف دخالت های نماینده بر مقدورات شهرستان هستیم، شما با اقدامات خود در این مدت نشان دادید که مجری منویات دولت می باشید و بر اساس فکر و منش اصلاح طلبی اقدام می کنید و تا زمانی که اینگونه باشد ما به طور کامل در خدمت شما خواهیم بود.
در این نشست دبیران احزاب سیاسی مختلف شهرستان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل و مشکلات شهرستان پرداختند.
۷۲۶۵/۶۰۶۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1562 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1615315 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر