پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵
 |  30/ تیر/ 1397 - 8:52
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

۲٫۲ میلیون نفر در آذربایجان شرقی برای کارت ملی ثبت نام کردند


به گزارش ایرنا، احد جودی روز شنبه در نشست شورای وقایع حیاتی مراغه افزود: بر این اساس بیش از ۷۵ درصد جمعیت واجد شرایط این استان برای دریافت این کارت ثبت نام کرده و یا موفق به دریافت آن شده اند و پیش بینی می شود این آمار پایان سال به ۱۰۰ درصد واجدان شرایط نزدیک شود.
وی با اشاره به ثبت ۱۰۰ درصد وقایع حیاتی در این استان در زمان قانونی ادامه داد: همکاری دستگاه های خدمات رسان و اجرایی زمینه ساز ارائه آمار به روز و واقعی خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم حذف استفاده از شناسنامه یا کارت های قدیمی ملی و رونوشت های آن در ارائه به ادارات بر اساس مصوبه وزارت کشور اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت ها و نیز همکاری ادارات کل، در آینده نزدیک از کارت هوشمند ملی به عنوان اوراق اصلی هویتی استفاده خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به افزایش آمار طلاق در استان و برخی شهرستان های آن گفت: باید با همکاری نهادهای متولی امر، زمینه های ایجاد و وقوع طلاق در جامعه ریشه یابی شود.
وی افزود: وجود مشکلات اقتصادی، اعتیاد و فاصله طبقاتی و فرهنگی از عوامل بروز طلاق بوده لیکن آمار آن در برخی مناطق و خانواده های مرفه نشین نیز بیشتر از سایر نقاط و اقشار جامعه است.
فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم بهره گیری از کارت هوشمند ملی در ارائه خدمات به مردم گفت: با اجرای تمهیدات در روزهای آینده، از این کارت هوشمند به عنوان تنها اوراق هویتی در سه دستگاه اداری این شهرستان به عنوان پایلوت استفاده خواهد شد.
حمید شکری همچنین خواستار مشخص شدن آمار واقعی ازدواج، طلاق در شهرستان با همکاری ادارات ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک و نیز دفاتر ازدواج و طلاق شد.
رئیس اداره ثبت و احوال مراغه نیز با اشاره به وقایع حیاتی این شهرستان در سه ماهه اول امسال گفت: در این مدت، یک هزار و ۱۳۹نفر در این شهرستان متولد شده که ۷٫۵ درصد ولادت های استانی را شامل می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ مورد و ۵٫۵ درصد کاهش یافته است.
علیرضا شمس دانش افزود: در سه ماهه اول سال جاری همچنین، ۳۴۰ مورد وفات در این شهرستان به ثبت رسیده که ۶٫۵ درصد وفاتی های استان را شامل می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته و این آمار از میانگین استانی که ۳٫۷ درصد بوده، وضعیت مناسب تری دارد.
وی ادامه داد: در این مدت، ۶۹۸ مورد ازدواج در مراغه به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱٫۱ درصد افزایش یافته و در مقابل نیز ۱۹۵ مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: ثبت طلاق توسط برخی خانواده ها از شهرهای همجوار در دفتر ثبت ازدواج و طلاق این شهرستان به دلیل برخی حرمت های فرهنگی و عدم دسترسی به این دفاتر، زمینه ساز افزایش حدود ۵ درصدی طلاق در این شهرستان شده است.
وی با اشاره به ثبت نام کارت هوشمند ملی در این شهرستان نیز افزود: تاکنون ۱۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر در این شهرستان برای این منظور ثبت نام کرده که معادل ۸۵ درصد واجدان شرایط بوده است.
اداره ثبت احوال مراغه در فروردین سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس و در چهاردهم فروردین این سال اولین سند سجلی برای حاج میرزا عیسی خان فتوحی رییس وقت اداره معارف مراغه صادر شده است.
مراغه در تقسیمات کشوری سال ۱۳۱۱ تا ۱۳۱۶ دارای شش بلوک شامل مراغه، کشاور (هشترود)، قصبه بناب (بناب)، میاندوآب، ملک کندی (ملکان)، عجب شیر و مردق بوده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 230 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1610860 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر