پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
 |  30/ تیر/ 1397 - 12:58
  |   نظرات: بدون نظر
61 بازدید بازدید

صلح و سازش میان ۲طایفه در زاهدان برقرار شد


حجت الاسلام حمید رضا بندانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وظیفه ذاتی شوراهای حل اختلاف برقراری صلح و سازش میان پرونده‌های ارجاعی است اظهار داشت: پرونده این اختلاف مربوط به قتل بوده که باعث به وجود آمدن اختلافات و درگیری‌های فراوانی بین ۲ طایفه شده بود.
وی افزود: اعضای شوراهای حل اختلاف با استفاده از نفوذ بزرگان، معتمدان، نتایج مثبت و تاثیرگذار گذشت و ایثار در جامعه توانستند رضایت خانواده شاکی را جلب کنند به طوری که خانواده اولیای دم با حرمت گذاری به بزرگان شکایات خود در این زمینه را بلااثر و رضایت خود را نسبت به گذشت از طایفه مقابل اعلام کردند.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید علاوه بر ترویج این کار خداپسندانه از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.
وی افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.
۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 791 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620195 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر