جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱
 |  30/ تیر/ 1397 - 2:31
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

سرکرده باند مواد مخدر در کرمان بازداشت شد


به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حمید گرامی افزود: طی یک ماه گذشته در راستای ضربه به بنیان های مالی باندهای کلان قاچاق مواد مخدر ۱۱پرونده تحت عنوان پولشویی در دادسرای کرمان تشکیل و اموال و وجوه نقد ۲۲قاچاقچی کلان مواد مخدر تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفته و با دستور مقام قضائی توقیف شد.
وی تصریح کرد: با هدف تضعیف بنیان های مالی باندهای کلان مواد مخدر، توقیف اموال و وجوه نقد اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار سیستم قضائی و اداره کل اطلاعات استان کرمان قرار گرفته است.
این مقام قضائی اظهار داشت: همانگونه که مشخص است انگیزه اصلی قاچاقچیان از خرید و فروش مواد مخدر، تحصیل مال نامشروع است و طبق اصول حقوق جزا چنانچه بخواهیم با این پدیده شوم ریشه ای مبارزه شود باید انگیزه افراد از ارتکاب آن جرم مورد هدف قرار گیرد.
وی بیان کرد: طی یک ماه گذشته در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه ریشه ای با قاچاق مواد مخدر، اداره کل اطلاعات استان کرمان اقدام به شناسایی حساب های بانکی اعضای چندین باند بزرگ قاچاق مواد مخدر که سالها در منطقه جنوب شرق کشور مایه ناامنی بوده اند ، نیز کرده است.
گرامی ادامه داد: پس از رسیدگی مقدماتی به این پرونده ها در دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان و با توجه به اینکه این وجوه از طریق قاچاق مواد مخدر،آدم ربایی و قاچاق سوخت تحصیل شده بود،تقاضای ضبط آن به نفع دولت داده شده است.
وی افزود: ضبط این اموال به نفع دولت، ضربه جبران ناپذیری به بنیان های مالی قاچاقچیان وارد می کندکه نتیجه آن کاهش عرضه مواد مخدر و فعالیت سوداگران مرگ در امر خرید و فروش مواد مخدر است.
استان کرمان به دلیل نزدیکی با مرزهای شرقی کشور محل عبور و مرور قاچاقچیان و باندهای قاچاق مواد مخدر است و برای مبارزه با این پدیده شوم متحمل هزینه های زیاد معنوی و مادی می شود.
۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1635 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1603023 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر