جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
سرویس: مقالات
 |  30/ تیر/ 1397 - 1:08
  |   نظرات: بدون نظر
52 بازدید بازدید

تاسیس حزب در خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد رشد داشت


محمد کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت های نهم و دهم فقط هشت حزب و تشکل سیاسی در استان خراسان جنوبی ایجاد شد.
وی بیان کرد: بیشتر تمرکز احزاب استان در بیرجند است و هم اکنون دفتر ۲۰ حزب و تشکل سیاسی در مرکز استان قرار دارد و بقیه تشکل ها در شهرستان های نهبندان، قاینات، طبس، فردوس و سرایان هستند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: هنوز در شهرستان های سربیشه، خوسف، درمیان، زیرکوه و بشرویه دفتر هیچ حزبی فعال نیست.
وی یادآور شد: فعالیت بیشتر احزاب شکل فصلی دارد هرچند در حال حاضر فعالیت های حزبی از حالت فصلی خارج شده و به سمت توسعه سیاسی پیش رفته است.
کریمی افزود: استانداری خراسان جنوبی در نظر دارد در آینده همایش های علمی بزرگی را با موضوع گفت و گوی سیاسی، نهادمندی حزبی و توسعه پایدار با حضور فعالان سیاسی، تشکل ها و نخبگان در یکی از دانشگاه های استان برگزار کند.
وی اظهار داشت: با توجه به سیاست های کلان دولت تدبیر و امید در خصوص حمایت از تشکل های صنفی و سیاسی و ایجاد زمینه و بستر فعالیت هرچه بیشتر برای بهبود فعالیت اجتماعی بیشترین تلاش ها برای تقویت احزاب انجام شده است.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: منشور گفت و گوی سیاسی با توجه به احساس نیاز بیش از پیش نهادینه شدن فرهنگ گفت و گو بین جریان ها، تشکل ها و سلایق مختلف سیاسی از یک سو و میان دولت و ملت از سوی دیگر تدوین شده و در استانداری اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.
وی اظهار داشت: انجام امور مربوط به صدور پروانه احزاب و گروه های سیاسی، پاسخگویی به سئوالات متداول متقاضیان در خصوص نحوه فعالیت احزاب، تاسیس، تمدید و صدور پروانه فعالیت های تشکل ها در سایت دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد منشور گفت و گوی سیاسی است.
کریمی گفت: اجرایی شدن منشور گفت و گوی سیاسی «تالار گفت و گو» مقدمه ای برای برجسته سازی نقش تحزب در کشور و گامی به جلو در مسیر توسعه سیاسی است.
وی افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه توسعه غیرقابل انکار است و احزاب را می توان به عنوان یکی از این دستاوردهای ارزشمند انقلاب دانست.
وی بیان کرد: پرهیز از افراط و تفریط در مسیر توسعه همه جانبه و پایدار، اعتماد و امید، لازمه حرکت به سمت توسعه است و باید تمرین کنیم با گفت و گو مشکلات را رفع کنیم.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: انتظار ما از احزاب این است که تحلیل سیاسی ارائه کرده و در تصمیم سازی ها و سیاست گذاری ها مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: دولت ترجیح می دهد مشکلات کشور را با همکاری نهادهای مدنی رفع کند تا از این رهگذر با جامعه توده ای و سیال که قابلیت پیش بینی ندارد، مواجه نشویم.
وی گفت: باید جامعه را به سوی فرهنگ گفت و گو راهنمایی کنیم و در منشور گفت و گوی سیاسی به دنبال ایجاد رابطه تعریف شده بین دولت، احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی هستیم.
کریمی افزود: امروز با وجود تنوع و تکثر در سلایق فکری احزاب، خروجی مشترک همه آنها ارتقای سطح امنیت و منافع ملی است و امیدواریم با ایجاد شورای گفت و گو در استان و شهرستان ها، همه تشکل های سیاسی در تحقق منشور گفت و گوی سیاسی کمک کنند.
وی همچنین گفت: روز گذشته (جمعه) نخستین جلسه مجمع عمومی حزب جمعیت اصلاح طلبان خراسان جنوبی در شهرستان قاینات برگزار شد و اعضای شورای مرکزی و بازرسان این حزب انتخاب شدند.
وی ادامه داد: مجوز این حزب از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در حال پیگیری برای صدور است که توسط وزارت کشور ابلاغ می شود و این حزب گستره استانی می تواند داشته باشد و در هر شهرستان هم می تواند دفتر داشته باشد.
استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 681 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613146 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر