شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳
 |  30/ تیر/ 1397 - 12:45
  |   نظرات: بدون نظر
79 بازدید بازدید

امسال ۲۴ باند قاچاق کالا در کردستان کشف شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علیرضا مرادی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت، بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال است که ۱۴ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۹۶ است.
وی در ادامه به آمار سرقت ها در استان در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: ۵۵ درصد سرقت های کشف شده در کردستان از نوع سرقت های خُرد بوده که ۹۲ درصد آن منجر به کشف شده است.
جانشین پلیس آگاهی کردستان از کاهش ۶،۳ درصدی سرقت خودرو در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع ۱۲۷ درصد از این سرقت ها در این مدت کشف شد که شامل خودروهای سرقتی استان های دیگر نیز بود.
سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه امسال تاکنون سرقت مسلحانه در استان گزارش نشده است، اضافه کرد: همچنین در این مدت، ۸۲ درصد قتل ها و ۹۴،۸ درصد سرقت منازل منجر به کشف شده است.
جانشین پلیس آگاهی کردستان، این استان را از جمله استان های امن و دارای کمترین آمار سرقت ها عنوان کرد و افزود: بیشترین سرقت ها از داخل خودروها و منازل بوده است که اغلب توسط افراد معتاد انجام می گیرد.
سرهنگ مرادی یادآور شد: پلیس آگاهی در این رابطه آموزش های همگانی را در مساجد، مدارس، ادارات و بازار در راستای وظایف خود قرار داده است تا شاهد سرقت های کمتری در سطح استان باشیم.
وی به حادثه شب گذشته تیراندازی به راننده آمبولانس در جاده کامیاران اشاره و تاکید کرد: در این حادثه فقط راننده به قتل رسیده و جزئیات و دلایل این اتفاق در حال بررسی است که به محض مشخص شدن، اطلاع رسانی می شود.
استان کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد.
۷۳۵۵/ ۳۰۲۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 746 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614499 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر