سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲
سرویس: مقالات
 |  29/ تیر/ 1397 - 3:23
  |   نظرات: بدون نظر
61 بازدید بازدید

محورهای خطبه های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر


بوشهر- ایرنا – نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهرگفت:باتوجه به نقش و جایگاه این استان درتامین درآمدهای کشور باید مسوولان نسبت به افزایش سهم بوشهر از اعتبارات ملی اهتمام داشته باشند.
به گزارش ایرنا آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری درخطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: دولت باید نسبت به استان بوشهر توجه ویژه ای کند تا عدالت اجتماعی که اساس نظام اسلامی است محقق شود.
وی یادآورشد: تامین آب ، برق و ایجاد فرصت های شغلی از دغدغه های مردم استان بوشهر است که برای رفع مشکلات و خدمات رسانی مطلوب در این بخش ها مسوولان باید جهادی عمل کنند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: بصیرت ، همراهی و پشتیبانی از نظام در عرصه های مختلف باعث شده تا مردم استان بوشهر نمونه باشند در همین راستا مسوولان باید پاسخگوی نیازها و مشکلات آنها باشند.
امام جمعه بوشهر گفت: تلاش برای رفع فقر ، تبعیض و برخورداری همگان از امکانات موجود در جامعه بستر ساز تحقق عدالت اجتماعی است.
وی افزود: دشمن در صدد ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه است که باید با وحدت و در سایه ولایت در مقابل دسیسه های دشمن ایستادگی کرد.
صفایی بوشهری بااشاره به سالروز قتل عام حجاج یادآورشد: خادمان حرمین شریفین بیشتر بدنبال تجارت و طرح های سیاحتی هستند .
وی گفت: حج سمبل اتحاد و انسجام مسلمانان است که موجب اقتدار جهان اسلام در برابر دشمنان می شود.
۶۰۴۷
گناوه – ایرنا – امام جمعه گناوه گفت: برخورد با متخلفان در همه عرصه ها بخصوص در حوزه اقتصادی از خواسته های رهبرمعظم انقلاب و مردم است که باجدیت و قاطعیت هرچه تمام باید انجام شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرگناوه افزود: لزوم برخورد با متخلفان اقتصادی یکی از توصیه های مهم رهبرمعظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در هفته جاری بود که باید جامه عمل پوشانده شود.
وی اظهارداشت: اگر می بینیم در دستگاهی تخلفی صورت گرفت و افرادی اخلال در نظام اقتصادی کشور وارد کردند مردم انتظار دارند که با آنان بجد برخورد شود تا درس عبرتی برای کسانی باشد که از راههای نامشروع مال مردم را بالا می کشند.
امام جمعه گناوه گفت: مردم می گویند آقایانی که اقدام به اختلاس کرده نباید اسم آنان بصورت رمزی اعلام شود و از این چنین تعبیراتی خسته شده اند.
وی افزود: اگر بر دستگاهها و موسسه ها نظارت و بازرسی انجام می گرفت و قوه قضاییه با متخلفان و مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد می کرد یک فردی در یک موسسه ای که به نام امام رضا(ع) مزین است بخود اجازه نمی داد که ۱۲ هزار میلیارد تومان اختلاس کند.
رکنی حسینی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) گفت: باتوجه به اینکه در سالروز ولادت علی بن موسی الرضا (ع) خادمان حرم رضوی در این شهرستان حضور می یابند از عموم مردم مومن و ولایتمدار انتظار داریم در آیین استقبال از آنان حضوری گسترده و پرشور داشته باشند.
۶۱۶۴
بوشهر – ایرنا – امام جمعه کنگان گفت: انتظار جدی مردم از مسئولان و متولیان امر در مرکز استان ضرورت نگاه ویژه به شهرستان کنگان در توزیع و تخصیص اعتبارات است زیرا بخش عمده ای از درآمد کشور از شهرستان کنگان است و این حق مسلم مردم این خطه است که سهم بیشتری در دریافت اعتبارات داشته باشند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در جمع نمازگزاران این شهرخطاب به مسئولان وزارت نیرو افزود: پیشنهاد می شود وزارت نیرو باتوجه به گرمای طاقت فرسای استانهای جنوبی خاموشی و قطعی برق را در این مناطق به صفر و یا به حداقل برسانند همانگونه که این موضوع در فصل سرما در استان های سردسیری اعمال می شود.
وی بااشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج یادآورشد: معظم له حج را مظهر آمیختگی و سیاست دانستند و یادآور شدند حج واقعی حجی است که از یک طرف همراه با برائت از مشرکین باشد و از طرف دیگر زمینه ساز همدلی و وحدت و یکصدایی مسلمانان شود.
امام جمعه کنگان با تاکید بر ضرورت تصویر مقتدری از دولت در غلبه بر تنگناها اضافه کرد: تخریب دولت تخریب غیرمستقیم نظام است و همه باید دولت را در جهت رفع مشکلات کشور یاری کنند.
محمودی تاکید کرد: البته این به معنای حذف نقد منصفانه نیست و دولت نیز باید پذیرای نقدهای منصفانه باشد.
خطیب جمعه در پایان با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از مواضع ریاست محترم جمهور در برابر اروپاییها بر ضرورت مراقبت بیشتر در خصوص مسائل داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: تحقق فرامین رهبری از سوی مسئولان بویژه در حوزه ترسیم نقشه راه با ثبات اقتصادی و تقویت بخش خصوصی و برخورد صریح و قاطع با متخلفان در حوزه های مختلف ضروری است.
۷۲۰۸/۶۰۴۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 448 بازدید

بازدید دیروز: 1067 بازدید

بازدید کل : 1618062 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر