پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷
 |  24/ تیر/ 1397 - 6:01
  |   نظرات: بدون نظر
40 بازدید بازدید

آستان قدس زمینه آزادی ۸۰ محکوم غیرعمد را فراهم می کند


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار قضایی ایرنا از ستاد دیه کشور، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی آستان امام رضا علیه‌السلام و بارگاه کریمه اهل بیت سلام ‌الله ‌علیها امسال با شعار «خدمت کریمانه» از روز گذشته آغاز شد و تا سوم مرداد ادامه خواهد داشت.
در قالب این برنامه‌ها بیش از ۸۰۰ نیروی انسانی با عنوان سفیران خورشید طی شیفت‌های مختلف به اجرای برنامه‌هایی همچون اخذ گذشت از شکات خصوصی، آیین پرچم‌گردانی در داخل ندامتگاه‌های ۱۱ استان و همچنین آزادی زندانی جرایم غیرعمد، به ویژه تلاش در حوزه آزادی بانوان محبوس تحت حمایت ستاد دیه خواهند پرداخت.
همه ساله از ابتدای ماه ذیقعده مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم این ماه مصادف با سالروز میلاد امام رضا (ع) برنامه های متنوعی با عنوان دهه کرامت در سراسر کشور برگزار می شود.
جشنواره مردمی دهه کرامت علاوه بر استان‌های اصفهان، تهران، ایلام، گیلان، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و سمنان طی برنامه‌ریزی انجام شده، با اعزام مبلغان افتخاری به کشورهای برزیل، پاکستان، ترکیه، هلند، انگلیس، نیوزلند، استرالیا و اوگاندا ضمن شناساندن ابعاد وجودی ائمه اطهار بنا به ظرفیت جغرافیایی از ظرفیت‌های کشورهای میزبان برای تحقق اقدامات خیرخواهانه طرح‌های این دهه بهره‌ خواهد جست.
سال گذشته با دایر شدن غرفه ستاد دیه در یکی از رواق‌های حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و پخش نماهنگ‌ ویژه ستاد دیه از تابلوهای پهن ‌پیکر صحن مقدس رضوی، در طول ایام دهه کرامت زمینه آزادی ۷۲ زندانی نیازمند محکوم به موضوعات غیرعمد فراهم شد.
پیش از شروع این دهه به برکت حضور جمعی از خادمان آستان قدس رضوی در محل ستاد دیه و قرار گرفتن آنها در روند رسیدگی به پرونده‌ برخی مددجویان واجد شرایط و البته پیگیری مجدانه معاونت خدّام در امر اخذ گذشت رضایتمندانه از اولیای دم و طلبکاران علاوه بر آزادی‌های صورت گرفته در طرح «یا ضامن آهو» هر ساله با مشارکت اداره کفشداران حرم مطهر از ورود بسیاری از محکومان غیرعمد به زندان پیشگیری می‌شود.
اجتمام**۱۰۰۳*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 838 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620242 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر