سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸
 |  18/ تیر/ 1397 - 3:19
  |   نظرات: بدون نظر
452 بازدید بازدید

پیشنهادی به تیم اقتصادی دولت/ختم رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه/پیش بینی جذب معلمان حق التدریس…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۷و۱۸ تیر بخوانید؛

پیشنهادی به تیم اقتصادی دولت/ختم رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه/پیش بینی جذب معلمان حق التدریس…

اعلام ختم رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه غرب تهران، تکذیب خروج پرونده «سپنتا» از دستور کار مجمع تشخیص، نبود حمایت کافی جهانی برای اجرای معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای، تکذیب شایعه استعفای معاون اول رئیس جمهوری، پیش بینی برای تعداد زیادی از معلمان حق‌التدریسی، ادعای ترامپ مبنی بر تغییر رفتار ایران در برابر ناوهای آمریکایی در سال ۲۰۱۸، صدور ۱۸۰ فقره قرار منع تعقیب در پرونده املاک نجومی، صدور کیفرخواست برای سی نفر از متهمان ارزی، ششمین جلسه دادگاه موسسه مالی ثامن الحجج و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه و دوشنبه، هفدهم و هجدهم تیر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا،  در پی انتشار شایعاتی در بعضی رسانه ها مبنی بر رقابت میان برخی اعضا کابینه و استعفای معاون اول رئیس جمهوری یک منبع آگاه ضمن رد این شایعات تاکید کرد: هدف خبرسازی های دروغین و غیرواقعی و موهوم اخیر به امید ایجاد فضا برای انتخابات آینده، ناامید کردن مردم و حرکت در مسیر خواسته بیگانگان و آب به آسیاب دشمن ریختن است.

همچنین وزیر کشور  در بدو ورود به فرودگاه زابل با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان هیچ مسئله امنیتی داخلی ندارد مطرح کرد، گفت: اولویت اصلی ما در وزرات کشور و همچنین در دولت برطرف کردن مشکلات موجود اقتصادی و اشتغال منطقه سیستان خواهد بود.

علی لاریجانی در دیدار با سفیر فعلی قطر در تهران  گفت:مسائل منطقه از طریق رایزنی قابل حل است. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین نباید به قدرت های خارج از منطقه اجازه دخالت داد تا دولت ها و ملت ها را گرفتار توطئه های خود کنند.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در خصوص تجمع معلمان حق‌التدریس در مقابل مجلس شورای اسلامی و خواسته‌های آنان، اظهار کرد: خواسته اصلی معلمان حق‌التدریسی جذب حداکثری و استخدام فوری است و با توجه به نیازی که آموزش و پرورش دارد و حداقل نیازش در مهر ۹۷ که حدود ۶۷ هزار نفر است پیش‌بینی می‌کنیم تعداد قابل توجهی از معلمان حق‌التدریسی جذب شوند.

دبیرکل سازمان ملل در یک سالگی معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای با انتشار بیانیه‌ای از نبود حمایت کافی جهانی برای اجرای معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای خبر داد و تاکید کرد: سازمان ملل کماکان متعهد به حذف کامل سلاح‌های هسته‌ای است.

رئیس جمهور آمریکا هم  در پیامی توئیتری با اشاره به تغییر رفتار ایران در برابر ناوهای آمریکایی در سال ۲۰۱۸ مدعی شد که «مزاحمت‌های» قایق‌های ایرانی برای ناوهای آمریکایی به صفر رسیده است. وی توضیح داد: «مزاحمت های قایق های ایرانی برای ناوهای آمریکا در خلیج فارس در سال ( ۲۰۱۵) ۲۲ مورد، (۲۰۱۶) ۳۶ مورد،(۲۰۱۷) ۱۴ مورد و (۲۰۱۸) به صفر رسیده است.

همچنین طی سخنانی در گروه ۷۸ کانادا، سید حسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان گفت: اگر پنج قدرت جهانی امضا کننده برجام بتوانند برجام را منهای آمریکا اجرا کنند، ایران در برجام باقی خواهد ماند. اگر اروپا نتواند به تعهداتش عمل کند، با روسیه و چین در غیاب آمریکا و اروپا، برجام ماندنی نخواهد بود.

آیت الله جنتی در نشست چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  گفت: باید از عده‌ای که قدرت و بیت‌المال دست‌شان است طلبکار باشیم که چرا وضعیت این چنین است. مردم صبر کنند.

همچنین رییس کل دادگستری استان تهران با اعلام ختم رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه غرب تهران گفت: روز شنبه جلسه رسیدگی به این پرونده در دو نوبت صبح و عصر انجام و ختم رسیدگی اعلام شد. غلامحسین اسماعیلی در رابطه با اعلام صدور کیفرخواست برای سی متهم ارزی از سوی دادستان تهران، اظهار کرد: تا پایان وقت روز یکشنبه کیفرخواست متهمان ارزی به دادگاه واصل نشده اما در صورت صدور کیفرخواست، در شعب ویژه اقتصادی به آن رسیدگی می‌شود. وی تصریح کرد: اهتمام بر این داریم که فرآیند رسیدگی در پرونده‌های اقتصادی را در حداقل زمان انجام دهیم.

در همین ارتباط  دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای سی نفر از متهمان ارزی خبر داد، گفت: از قضات محاکم کیفری می‌خواهیم به این پرونده‌ها توجه خاص داشته باشند و با نگاهی دقیق به قانون اخلال در نظام اقتصادی در رسیدگی به این پرونده‌ها تسریع نمایند. عباس جعفری دولت آبادی همچنین با اشاره به صدور ۱۸۰ فقره قرار منع تعقیب در پرونده املاک نجومی افزود: بخشی از پرونده نیز مفتوح است که تحقیقات آن ادامه دارد. وی ضمن انتقاد از کسانی که بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه را به لحاظ مسدودسازی تلگرام مورد هجمه قرار داده‌اند، گفت: این افراد علیه بازپرس شکایت کیفری کردند که این شکایت منتهی به صدور قرار منع تعقیب بازپرس پرونده مسدودسازی تلگرام شد.

حجت الاسلام  و المسلمین مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکذیب خروج پرونده «سپنتا» از دستور کار مجمع تشخیص، گفت: عنوانی که روزنامه همبستگی در موضوع پرونده آقای سپنتا نیکنام به اینجانب منتسب کرده است، کذب است. مصباحی مقدم همچنین در پیشنهادی به تیم اقتصادی دولت گفت که که دولت محترم اوراق سلف نفتی ارزی به مردم عرضه کند؛ با این طرح نقدینگی فروانی که وجود دارد به سمت بازار سرمایه جذب می شود و دراین صورت بازار سرمایه ما ظرفیت بزرگ تری پیدا می کند .

ششمین جلسه دادگاه موسسه مالی ثامن الحجج نیز در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری به ریاست قاضی باقری و با حضور هیئت مستشار، نمایندگان دادستان، وکلای متهم، جمعی از شکات و نمایندگان بانک مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 489 بازدید

بازدید دیروز: 1067 بازدید

بازدید کل : 1618103 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر