جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹
 |  28/ خرداد/ 1397 - 5:45
  |   نظرات: بدون نظر
70 بازدید بازدید

قصاص ثلاث و قاتل بنیتا/اخبار خودرویی/ویلای لواسان/درخواست رأفت و …


در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ خرداد بخوانید؛

قصاص ثلاث و قاتل بنیتا/اخبار خودرویی/ویلای لواسان/درخواست رأفت و …

افزایش حقوق، نیازمند صدورِ احکامِ جدید، نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی در خصوص «ویلای لواسان»، تلاش اروپایی‌ها برای حفظ سرمایه‌گذاری با ایران، سه تاثیر کلان خروج ترامپ از برجام، اجرای حکم قصاص «محمد ثلاث»، تلاش خودروسازان داخلی برای خروج اجباری رنو از ایران و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، بیست و هشتم خرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با اعلام این خبر که رئیس جمهور کشورمان در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی، به دعوت رسمی روسای جمهوری سوئیس و اتریش به این دو کشور اروپایی سفر می کند، افزود: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نیمه اول تیرماه و به دعوت رئیس جمهور سوئیس برای سفری دو روزه به برن سفر می کند.

روحانی همچنین در جلسه ساماندهی بازار و بررسی نوسانات اخیر در قیمت برخی کالاهای مورد نیاز مردم تاکید کرد: مردم مطمئن باشند که تولید یا تامین کالاهای مورد نیاز جامعه و حل هرگونه مشکل بخش‌های تولیدی در این عرصه اولویت دولت است.

محمدباقر نوبخت نیز در آخرین توئیت خود نوشته است: افزایش و واریز حقوق، بجز تأمین بودجه، نیازمندِ صدورِ احکام حقوقی جدید از جانب دستگاه‌هاست. سخنگوی دولت در این مطلب یادآور شده است: من در نشست خبری هم از همه دستگاه‌ها خواستم که هر چه سریعتر نسبت به صدور احکام جدید اقدام کنند.

محمدجواد معتمدی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در ارتباط با نامه‌ای که این تشکل دانشجویی به تازگی در خصوص «ویلای لواسان» منتشر کرده است، اظهار کرد: گزارش این نامه‌ای که به دادستان تهران نوشته و در فضای مجازی منتشر شده است امروز رسانه‌ای خواهد شد. ما آذر ماه سال گذشته نامه‌ای به ستاد اجرایی که متصدی امر اموال مصادره‌ای است، نوشتیم و در این نامه نسبت به ویلای مصادره‌ای لواسان توضیحاتی دادیم.

همچنین مدیرکل سیاسی وزارت کشور در نشستی خبری به ارائه گزارشی از جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پرداخت.  بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: ما به عنوان مجری قانون باید تلاش کنیم نقاط ضعف و خلاءهای موجود در قوانین فعلی را شناسایی کنیم و به دنبال بهبود اجرای آنها باشیم. بر این اساس از نقد نهادهای قانونگذار و اساتید دانشگاهی نسبت به قوانین استقبال می‌کنیم و امیدواریم در جهت اجرای بهتر این قوانین گام‌هایی برداشته شود.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم عدم استفاده از تعابیر وحدت شکن از سوی صاحبان تریبون گفت: از آن جا که هر اقدامی با تلقی ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین خلاف توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است، مدعیان پیروی از رهبری بیش از دیگران ثابت قدمی در ادعایشان را نشان دهند. محمدرضا عارف با تاکید بر اینکه انقلابی گری به معنای هتک حرمت مسئولان نیست، گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای که دارند، انسان‌های دلسوز و خیرخواه نظام هستند؛ بنابراین روا نیست به اسم دفاع از نظام، مسئولان با تعابیر ناپسند مورد خطاب قرار گیرند آن هم در روزی که نماد وحدت و همبستگی مسلمانان است.

علیرضا رحیمی در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به درخواست مدیرعامل پیام‌رسان سروش با بیان اینکه فیلترینگ تا اینجا آشفتگی شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی را به جای ساماندهی در پی داشته است، نوشت: شبکه‌های داخلی رقیب تلگرام‌ اشتهای صد میلیاردی پیدا کرده‌اند.

همچنین  زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس با اشاره به احکام صادره از سوی قوه قضائیه در مورد دانشجویانی که در جریان حوادث دی ماه دستگیر شده بودند گفت: بهتر است قوه قضائیه در احکام دانشجویان با رأفت خاصی تجدیدنظر کند.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تلاش خودروسازان داخلی برای خروج اجباری رنو از ایران خبر داد و گفت: خودروسازان ایرانی طرف قرارداد با خودروسازان فرانسوی، برخی خصولتی‌ها و برخی مدیران دولتی فرصت‌طلب خودرویی داخلی، مثلث شومی را تشکیل داده‌اند تا رنو مجبور به خروج از ایران شود.

در موضوعی مرتبط عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وضعیت آشفته و ملتهب بازار خودرو در کشور یاد کرد و گفت: هنوز دلار ۴۲۰۰ تومانی به دست خودروسازان نرسیده است.حسینی‌کیا اظهار کرد: شاهد افزایش قیمت بسیاری از خودروها و تفاوت چشمگیر قیمت‌ها در بازار و قیمت کارخانه هستیم. مردم برای خرید خودرو تعجیل نکنند.

سفیر سوئیس در تهران با بیان این‌که مطمئن هستیم همکاری‌های هسته‌ای ما با ایران ادامه پیدا خواهد کرد،‌ اظهار کرد: اقدامات بسیاری در حال انجام است تا سرمایه‌گذاری میان ایران و اروپا حفظ شود و در هفته‌های آینده نتایج این اقدامات را خواهیم دید.مارکوس لایتنر درمورد موضع دولت سوئیس درباره تحریم‌های آمریکا گفت: ما همیشه گفتیم که طرفدار برجام هستیم و از آن حمایت میکنیم و می‌خواهیم که برجام موفق باشد.

حسین موسویان در شورای روابط خارجی ایالت ورمونت آمریکا سه تاثیر کلان خروج ترامپ از برجام را تشریح کرد و گفت: خروج ترامپ از برجام عواقبی فراتر از روابط ایران و آمریکا و حتی موضوع هسته‌ای دارد.وی افزود: اکنون عربستان و امارات با اسرائیل متحد شده و مشترکا برای غرق کردن آمریکا در جنگ با ایران حداکثرتلاش خود را به کار بستهاند. من امیدوارم که مردم واندیشمندان و کنگره آمریکا مانع روند فعلی سیاست‌های تخاصمی کاخ سفید با ایران شده و دو کشور رادر مسیر صلح قرار دهند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با اعلام اجرای حکم قصاص محمد ثلاث گفت: حکم قصاص محمدرضا ثلاث باباجانی که ماموران ناجا را به شهادت رساند، سحرگاه دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۸ اجرا شد. ثلاث باباجانی در تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ و در پی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت مامورین ناجا، آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شده بود. همچنین روند پرونده محمد ثلاث را اینجا میتوانید مرور کنید.

امروز همچنین حکم قصاص قاتل کودک هشت ماهه به نام بنیتا قلعه نویی، اجرا شد.محکوم‌علیه محمد وفایی در تاریخ ۱۳۹۶/۴/۲۹ خودروی پراید سفید رنگ متعلق به پدر بنیتا قلعه‌نویی را در حالی که کودک هشت ماهه نیز در صندلی عقب خودرو حضور داشته، به سرقت می‌برد و متعاقباً خودروی حامل کودک را در خیابانی واقع در شهرک مشیریه رها می‌کند که در نهایت منجر به فوت طفل هشت ماهه در اثر نرسیدن اکسیژن و گرمای زیاد می‌گردد. روند کامل این پرونده را نیز میتواندی اینجا بخوانید.

حسین احمدی نیاز از تشکیل کمیسیون پزشکی برای اعزام دانش آموزان شین‌آبادی به خارج از کشور در روز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه خبر داد و یادآور شد: از قبل قصد کمیسیون اعزام به خارج اعلام و پیشتر نیز وزیر بهداشت این موضوع را اعلام کرده بود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 550 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601938 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر