پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲
سرویس: مقالات
 |  28/ خرداد/ 1397 - 6:00
  |   نظرات: بدون نظر
71 بازدید بازدید

سازمان های مردم نهاد در توانمندسازی محلات موثر هستند


به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علیرضا آشناگر روز دوشنبه در دومین نشست ستاد اجتماعی و فرهنگی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان افزود: تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی به دنبال رفع معضلات اجتماعی بوده و در این راستا همراهی و مشارکت مردم، خیران و تشکل های مردم نهاد نیز مورد نیاز است.
وی ادامه داد: برای کاهش آسیب های اجتماعی، مداخلات به موقع، آموزش و اطلاع رسانی در رابطه با آسیب هایی مانند اعتیاد و طلاق همه دستگاه های ذیربط باید همکاری لازم را به عمل آورند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با تاکید بر لزوم همراهی بین بخشی برای کاهش آسیب های اجتماعی، یادآور شد: توجه به مداخلات به موقع و ضروری بدون شک در کاهش آسیب ها نقش موثر و مهمی دارد.
به گفته آشناگر، یکی دیگر از مطالبات جامعه، توجه و تمرکز بر روی مسائل اجتماعی و فرهنگی است که در این راستا باید طرح هایی با موضوعات مختلف اجتماعی ارائه شود.
وی با بیان اینکه در طرح های ارائه شده باید به کودکان به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه، توجه ویژه ای شود، گفت: این طرح ها همچنین باید اثربخش و هدفمند بوده و در این راستا نگرانی هم در زمینه جذب اعتبارات وجود ندارد.
وی در ادامه با ابراز تاسف از عملکرد برخی دستگاه ها، افزود: با توجه به مکاتبات انجام شده و اعتباراتی که برای دستگاه ها در نظر گرفته شده متاسفانه برخی ها طرح های جدی و قابل اجرائی را ارائه نداده اند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: توانمندسازی افراد محلات از طریق روش‌‎ های مشارکتی و براساس تدوین و اجرای برنامه های مداخله‌ای از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آید .
جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان با حضور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی، مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به همراه سایر اعضای این ستاد در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد.
۸۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1045 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601085 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر