پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹
 |  28/ خرداد/ 1397 - 3:53
  |   نظرات: بدون نظر
117 بازدید بازدید

تحریم ها عامل بخش عمده ای از فساد اداری در ایران است


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت اجتماعی قوه قضاییه، محمدباقر الفت صبح امروز در دیدار با کامران علی اف رییس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد، این تهدید با همکاری و مشارکت سایر کشورها رفع شود.
معاون قوه قضاییه ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ایران و همسایگی با کشور افغانستان، موجب قاچاق مواد مخدر به اروپا و سایر کشورها شده و همچنین با توجه به تحریم های ناعادلانه و ظالمانه، جرایم و آسیب های جدی و فراوانی به ایران تحمیل شده است.
الفت اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۵۸، به صراحت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی برعهده قوه قضاییه نهاده و از سال ۱۳۸۸ به صورت جدی به این وظیفه پرداخته شده است.
وی افزود: در دهه گذشته توانسته ایم اقدامات مناسب و قابل توجهی را به منظور کاهش و کنترل جرایم و آسیب های اجتماعی انجام دهیم.
معاون قوه قضاییه با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران این اعتقاد راسخ وجود دارد که پیشگیری بهتر از مبارزه و مقابله با جرم است، اظهار داشت: پیشگیری سبب می شود هزینه ها کاهش یابد و نیروی انسانی بهتر مدیریت شود تا نتایج بهتری در مدیریت کشور به دست آید.
وی ادامه داد: در دولت، دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی اراده جدی و انسجام حقیقی برای همکاری در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی وجود دارد و این اقدامات با مدیریت مستقیم رهبر معظم انقلاب پیگیری می شود.
الفت همچنین خاطرنشان کرد: در ایران قوه قضاییه امنیت سرمایه گذاری را تضمین کرده و رییس قوه قضاییه چندین بار اعلام کرده است که موانع حقوقی و قضایی سرمایه گذاران خارجی برطرف و بستر فعالیت اقتصادی سرمایه گذاران در ایران فراهم شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به مسایل و مشکلات ایران گفت: به واسطه فرهنگ و تمدن غنی مردم ایران توانسته ایم شرایط و فضای مطلوبی را برای زندگی بهتر فراهم کنیم.
کامران علی اف رییس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان نیز با قدردانی از مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران درخصوص توسعه روابط این دو کشور در حوزه قضایی گفت: در چند سال اخیر توانسته ایم همکاری سازنده ای با جهموری اسلامی ایران داشته باشیم.
وی با بیان اینکه درست است که مبارزه با فساد از نظر حقوقی حایز اهمیت است، افزود: همکاری های منطقه ای و بین المللی در این باره اهمیت بسزایی دارد و امیدواریم بتوانیم به جایگاه مطلوبی دست یابیم.
رییس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان اظهار داشت: تاریخ ایران بیان کننده اراده و پیشتکار مردم این کشور است و اطمینان دارم توانایی حل مشکلات را دارند و رو سفید خواهند شد.
روز گذشته تفاهم نامه همکاری میان سازمان بازرسی کل کشور و سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان امضا شد.
اجتمام*٧٣٢٩ * ۷۲۶۸*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1087 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601127 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر