سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸
 |  28/ خرداد/ 1397 - 3:41
  |   نظرات: بدون نظر
31 بازدید بازدید

بیش از ۳۲ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسداله هادی‌نژاد افزود: مجموع کشفیات در این مدت، نسبت به دو هفته پیش از آن ۱۱٫۸ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین حجم مواد کشف شده از نوع تریاک به میزان ۲۸ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم است که ۸۹٫۳ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
هادی نژاد اظهار داشت: در این مدت ۲ هزار و ۳۰۳ کیلوگرم حشیش، ۲۷۰ کیلوگرم هروئین، هزار و ۴۵ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۱۵ کیلوگرم شیشه، ۱۵۶ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۲۸ هزار و ۶۰۲ عدد قرص روانگردان و ۲۳۴ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۲ هزار و ۵۴۱ فقره عملیات صورت گرفته است، اضافه کرد: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۲٫۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات است.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین با بیان اینکه بالغ بر ۷۶٫۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هشت استان کشور است،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۶ هزار و ۷۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۱۸٫۶ درصد کشفیات کشور را دربرمی گیرد و استان سیستان و بلوچستان با پنج هزار و ۴۱۰ کیلوگرم، گلستان با چهار هزار و ۱۰۹ کیلوگرم، یزد با ۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم، هرمزگان با ۲ هزار و ۴۶۶ کیلوگرم و فارس با ۲ هزار و ۴۵۷ کیلوگرم، تهران با ۲ هزار و ۸۱ کیلوگرم و خوزستان با ۲ هزار و ۱۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارد.
هادی نژاد افزود: از مجموع ۲۸ هزار و ۶۰۲ عدد قرص‌های روانگردان کشف شده در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۲۳ هزار ۷۸۶ عدد مربوط به استان اردبیل، ۲ هزار و ۹۵۷ عدد استان فارس، هزار و ۳۰۰ عدد استان گلستان و مابقی مربوط به آذربایجان غربی، البرز، تهران، خراسان شمالی، گیلان و هرمزگان است.
وی خاطرنشان کرد: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در دو هفته یادشده ۴۲٫۸ کیلوگرم است.
این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طی این مدت، ۳۵۶ دستگاه خودرو ، ۴۳ دستگاه موتورسیکلت، ۱۶ قبضه سلاح و ۱۰۲ دستگاه موبایل توقیف شده است.
اجتمام*۳۲۲۹*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 451 بازدید

بازدید دیروز: 1067 بازدید

بازدید کل : 1618065 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر