جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶
 |  28/ خرداد/ 1397 - 8:30
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

انتخاب وکلای معتمد برای جرایم امنیتی معیار مشخصی ندارد


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی نجفی توانا عصر دوشنبه در همایش نقد و بررسی چالش های تبصره ماده ۴٨ قانون آئین دادرسی کیفری که با حضور جمعی از وکلا در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، افزود: وکیل نقش کمک به اصحاب دعوا را دارد و یکی از برآیندهای مردم سالاری دادرسی عادلانه است که شاکله آن حضور وکیل است.
وی تصریح کرد: همه وکلا می خواهند در چارچوب ارزش های نظام و تحت نظارت قانون از عدالت دفاع کنند و همه افرادی که مراحل دشوار اخذ پروانه وکالت را پیموده اند، واجد شرایط به شمار می آیند.
این حقوقدان افزود: معمولا افتخار کشورها در این است که دادرسی عادلانه را به عنوان حق شهروندی تضمین کنند؛ باید دید چه اتفاقی افتاده است که این حق را می خواهند محدود کنند؛ دلیل آن این است که وکیل به قانون اشراف دارد.
نجفی توانا اضافه کرد: متاسفانه به گونه‌ای القا شده است که وقتی نام وکیل می‌آید یک اپوزیسیون به ذهن می‌رسد و رسانه ملی در ساخت این چهره نقش داشته است.
این وکیل دادگستری اضافه کرد: تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری را اقدامی عجولانه دانست و افزود: نمایندگان مجلس وکلای ملت هستند و باید منافع مردم را ارجح بدانند.
نجفی توانا ادامه داد: محروم کردن متهم به ویژه در جرایم مهم از وکیل دادگستری ضرر بزرگی است و بعد از گذشت پنج روز، حضور وکیل دیگر فایده‌ای ندارد زیرا فرد متهم ممکن است در این مدت نتواند و نداند که چگونه از حق خود دفاع کند.
وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که به جای محدودیت در حضور وکیل دادگستری از حضور وکلا در محاکم استقبال شود و قضات دادگاه ها توانمند شوند.
اجتمام*٣٢٢٩*۱۱۹۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 858 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602246 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر