جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
 |  23/ خرداد/ 1397 - 3:09
  |   نظرات: بدون نظر
109 بازدید بازدید

انصراف نمایندگان از سفر به روسیه/توضیحاتی درباره نماز این جمعه/طرحی برای عفو عمومی مجرمان سیاسی


در گزیده اخبار سیاسی ۲۳ خرداد بخوانید؛

انصراف نمایندگان از سفر به روسیه/توضیحاتی درباره نماز این جمعه/طرحی برای عفو عمومی مجرمان سیاسی

آزادی ۸۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای ماه رمضان تاکنون، سفیر جدید قطر در راه تهران، موافقت دولت کانادا با طرح عدم احیای روابط با ایران، توضیحاتی درباره برگزاری نماز جمعه این هفته و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و سوم خرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، مسئول دفتررئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران درباره برگزاری نماز جمعه این هفته و چگونگی برگزاری نماز عید فطر توضیحاتی را ارائه کرد و در پاسخ به این پرسش  که این هفته نمازجمعه تهران برگزا ر می‌شود یا  خیر، اظهار کرد:  ما همه جوانب را سنجیده‌ایم و هماهنگی ها برای  برگزاری نمازجمعه و نماز عید فطر را در نظر داریم ، بنابر این اگر نماز عید فطر  به روز شنبه موکول شود ، طبعا نماز جمعه هم برگزار می‌شود، اما در حال حاضر  نمی توانیم اظهار نظر دقیقی دراین باره داشته باشیم.

کدام نمایندگان از سفر به جام‌جهانی انصراف دادند؟

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که سه عضو کمیسیون فرهنگی و یک عضو فراکسیون ورزش که قرار بود به جام‌جهانی روسیه اعزام شوند از این سفر اعلام انصراف کردند. سیده‌فاطمه ذوالقدر افزود: موضوع اعزام نمایندگان به جام جهانی روسیه جزو سفرهای کمیسیونی کمیسیون فرهنگی بود همچنان‌که سایر کمیسیونهای تخصصی مجلس نیز سفرهای خارجی برای حضور در اجلاس‌ها و مجامع بین‌المللی را در دستور کار دارند. موضوع سفر به جام‌جهانی هم جزو وظایف کمیسیون فرهنگی بود چرا که هر بی‌برنامگی یا شکایتی از عملکرد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در جریان این مسابقات وجود داشته باشد اولین مرجع رسیدگی به آن کمیسیون فرهنگی است.

در همین ارتباط محمدرضا تابش گفت که انصراف نمایندگان از این سفر به دلیل احترام به شرایط اقتصادی و همچنین افکار عمومی بوده است.

همچمنین یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تقدیم یک طرح دو فوریتی به هیات رییسه مجلس با بیش از ۷۰ امضا خبر داد که بر اساس آن عفو عمومی، تخفیف و تبدیل برخی مجازات‌ها و همچنین مصونیت ایرانیان مقیم خارج از کشور از تعقیب قضایی پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: در بند دوم این طرح پیش‌بینی شده که محکومان و متهمان جرایم سیاسی و امنیتی مشمول عفو عمومی شوند. عفو عمومی جزو حدود و صلاحیت و اختیارات قانونگذار است و همان‌طور که قانونگذار می‌تواند عنوان مجرمانه تعیین کند، می‌تواند نسبت به برخی مجازات‌ها هم فرمان عفو صادر کند البته این با عفو خصوصی که جزو اختیارات و صلاحیت‌های رهبری است متفاوت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با اشاره به گروگان‌گیری اخیر در فرانسه و اخبار منتشر شده در این زمینه گفت: گروگان‌گیری توسط هر کسی و در هر کجا و به هر دلیلی انجام شود یک اقدام غیرانسانی، خصومت‌آمیز و ضدبشری است و همواره این نوع اقدامات از نظر جمهوری اسلامی ایران محکوم و امری مردود تلقی شده و می‌شود.

همچنین سید حسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان با تاکید بر این که توافق آمریکا و کره شمالی با توافق‌های قبلی میان این دو کشور و نیز برجام تفاوت اساسی دارد، گفت: برجام با چالش‌های داخلی در ایران و آمریکا، منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه بود اما تنها و مهم‌ترین چالش توافق کره و آمریکا می‌تواند چالش داخلی آمریکا باشد. وی افزود: توافق آمریکا و کره در جهت اهداف استراتژیک مسکو و پکن است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی خود در پارلمان اروپا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با تاکید بر اینکه دیپلماسی و گفت‌وگو تنها راه‌حل مسائل بین‌المللی است، گفت: ما برای اعتبار اتحادیه اروپا و حفظ منافع‌مان کماکان متعهد به حفظ توافق هسته‌ای هستیم. وی به دیدار روز گذشته سران آمریکا و کره شمالی اشاره کرد و گفت که این دیدار ثابت می‌کند دیپلماسی و گفت‌وگو تنها راه پیش‌رو برای حل مسائل است.

این درحالی است که دولت کانادا با طرح عدم احیای روابط با ایران موافقت کرد.قانونگذاران کانادا با حمایت نخست‌وزیر این کشور طرحی را تصویب کردند که خواستار عدم احیای روابط اوتاوا با تهران می‌شود علیرغم اینکه ترودو پیش از این از بهبود روابط دو کشور حمایت کرده بود.

سفارت قطر درایران، با تایید اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر سفیر این کشوردر تهران تصریح کرد: سفیر جدید قطر به زودی راهی تهران می‌شود. بر اساس این گزارش سفیر جدید قطر در تهران پیش از این در کشورهای چون یمن، لیبی و یونان به عنوان سفیر مشغول به فعالیت بوده است .

همچنین یک تحلیلگر مسائل عراق یک تحلیلگر مسائل عراق با اشاره به آتش‌سوزی مخازن نگهداری صندوق‌های آرای انتخابات در عراق گفت:آتش‌سوزی مخازن آرا در بغداد عمدی بود چون این اتفاق در شرایط زمانی مهمی رخ داد، زمانی که فشارها و اتهامات بر کمیساریای برگزاری انتخابات در عراق مبنی بر دستکاری نتایج و تقلب در این انتخابات شدت گرفته بود و زمزمه دستگیری و محاکمه برخی از اعضای کمیسیون برگزاری انتخابات مطرح شده بود.  سیدرضا قزوینی« الغرابی» در بخش دیگری از مصاحبه اش گفت:دورنمایی برای تشکیل یک دولت قوی در عراق وجود ندارد.

در نشست بررسی وضعیت بهداشت عمومی و امنیت غذایی، جعفری دولت آبادی تاکید کرد: وزارت بهداشت در زمینه سلامت و بهداشت عمومی کوشا باشد. وی به وضعیت امنیت غذایی کلان‌شهر تهران اشاره کرد و گفت: پیش از آغاز سال جدید با همکاری وزارت بهداشت بازدیدی از تعدادی رستوران‌ها صورت گرفت که در رابطه با رعایت بهداشت وضعیت مطلوب ارزیابی نشد.

همچنین مدیرکل زندان های استان تهران از آزادی ۸۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای ماه رمضان تاکنون خبرداد و گفت: با دعوت و فراخوان  برای آزادی و بازگشت زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد بر سر سفره های سرد افطار خانواده هایشان، نیکوکاران با تاسی از امیر مومنان علی (ع) در احسان و نیکی، آستین همت بالا زده و ۸۲ نفر را تا این لحظه آزاد کردند.

در پی پخش برنامه ای در تاریخ ۸ /۳/ ۹۷ در یکی از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح ادعاهایی درباره نوعی بیماری، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور پس از انجام بررسی های لازم و اعمال و اعلام نظر کارشناسان و متخصصان ذی ربط درخصوص کذب بودن مطالب و ادعاهای مطرح شده در آن برنامه، گزارشی به دادستان کل کشور ارائه داده است.به دنبال این بررسی های اولیه، دادستان کل کشور، دادستان عمومی و انقلاب تهران را موظف کرد ادعاهای مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی از سوی یک فرد مبتلا به نوعی بیماری کمتر شناخته شده را در اسرع وقت پیگیری و نتیجه را گزارش کند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) بیست و سوم خرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 892 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602280 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر