چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶
 |  3/ خرداد/ 1397 - 9:36
  |   نظرات: بدون نظر
72 بازدید بازدید

۱۰ زندانی جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان آزاد شدند


رحمدل بامری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۲۳ میلیارد و ۹۹۹میلیون و۵۵۰ هزار و ۳۰ ریال بدهی این افراد ۱۴ میلیارد و ۳۳۱ میلیون و۱۴۱ هزار و ۴۲۳ریال گذشت رضایت مندانه شکات بود.
وی ادامه داد: هم اینک ۶۴ نفر مددجوی جرائم غیرعمد در زندان های سیستان و بلوچستان در انتظار انفاق هموطنان خیر هستند.
وی سوانح رانندگی، مهریه و نفقه و محکومیت های مالی را شایع ترین جرائم زندانیان غیر عمد در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی از برگزاری جشن گلریزان در سیب و سوران خبر داد و افزود: خیران این شهرستان در جشن گلریزان امسال ۴۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد متعهد شدند.
وی از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه کنند.
وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *۷۸۰*۷۷۷۷۰۵۴# نیز پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
سراوان با وسعتی حدود ۱۳ هزار و ۹۰۵ کیلومترمربع و ۱۷۵ هزار و ۷۲۸ نفر جمعیت و داشتن سابقه ای تاریخی و تمدن کهن، شرقی ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است که در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 255 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1618836 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر