جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
 |  3/ خرداد/ 1397 - 5:33
  |   نظرات: بدون نظر
57 بازدید بازدید

فرماندار آستارا:ناآگاهی عمومی از قوانین باعث جرم می شود


به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز پنجشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در فرمانداری آستارا افزود: بر اساس آمار در ماه مبارک رمضان، میزان جرائم و ناهنجاری های اجتماعی نسبت به ماه های دیگر کاهش می یابد.
وی اظهار کرد: ارتباط دستگاه های اجرایی و قضائی و اقدامات پیشگیرانه نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی برای جامعه هدف، ضروری است و با نهادینه شدن قوانین در جامعه بستر امنیت بیشتر فراهم می شود.
وی بیان کرد: پیشگیری از جرم در جامعه، با حذف بسترهای آن و تنها با مشارکت عموم مردم محقق می شود و مساجد، مدارس و دانشگاه ها از ظرفیت های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه است .
امام جمعه آستارا نیز در این جلسه گفت: از بخش های مختلف این شهر روزه خواری گزارش می شود و مجوز دادن به برخی رستوران ها از دلایل افزایش روزه خواری است و در سال های آینده باید با تجدید نظر در این رابطه، حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: دعا و عبادت از بزرگترین ابزارهای معنوی کاهش جرم در جامعه است و افزایش سطح ایمان و گرایش به معنویات در بین مردم، از میزان ناهنجاری ها خواهد کاست.
رئیس دادگستری آستارا نیز در این جلسه بیان کرد: مطابق اصل ۱۵۸ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم از وظایف اصلی دستگاه قضایی است، اما همه برای کاهش آسیب های اجتماعی وظیفه داریم.
احمد عبادی افزود: تبلیغات فرهنگی در خصوص ماه مبارک رمضان در آستارا کم رنگ است و دستگاه های اجرایی باید برای حفظ حرمت این ماه مبارک، از قبل به فضاسازی های محیطی اقدام می کردند.
وی اظهار کرد: فعالیت نانوایان، رستوران ها و مراکز توزیع مواد غذایی باید در ماه مبارک رمضان مدیریت شود، تا حرمت شکنی ها از بین برود.
وی ادامه داد: آستارا در حوزه تصرف انفال و اراضی ملی نیز وضعیت مناسب ندارد و ورود به موقع دستگاه های متولی برای مقابله با هر گونه فساد ضروری است و برای پیشگیری از تنش های اجتماعی، باید جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم به صورت مرتب تشکیل شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 605 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613070 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر