جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷
 |  31/ اردیبهشت/ 1397 - 3:10
  |   نظرات: بدون نظر
72 بازدید بازدید

احتمال سوال از رییس‌جمهور/تعطیلی کهریزک/ماجرای کازرون از نگاهی دیگر/سازوکار جدید جامعه روحانیت


در گزیده اخبار سیاسی ۳۱ اردیبهشت بخوانید؛

احتمال سوال از رییس‌جمهور/تعطیلی کهریزک/ماجرای کازرون از نگاهی دیگر/سازوکار جدید جامعه روحانیت

اصلاح طرح تقسیم کازرون به دستور وزیر کشور، تکذیب خبر شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه، تنهایی یک سردار، لاریجانی گزینه قطعی فراکسیون ولایی برای ریاست مجلس، برگزاری اولین جلسه شورای ۵۱ نفره با شهردار جدید تهران، تهیه طرح کاهش عوارض خروج از کشور برای دانشجویان شاغل به تحصیل در کشورهای همسایه، آزادی ۲ متهم پرونده فعالان محیط زیست، تجدیدنظر خواهی از حکم حبس محمدعلی طاهری و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به این‌که موضوع تقسیم کازرون از زمان سومین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح است و وزیر کشور دستور اصلاح طرح تقسیم کازرون را داده بود گفت: اما مردم بوسیله عوامل غیر مسوول تحریک شدند. سعید جلالی درباره دلیل اعتراض مردم کازرون و به خشونت کشیده شدن این اعتراضات بیان کرد: همین قدر می‌توانم حدس بزنم که اخبار به‌شکل درست منتقل نمی‌شد یا تحت‌تأثیر بازار شایعات قرار می‌گرفت یا نقل قولی که از سوی فردی که دارای پایگاه اجتماعی وسیاسی بود موجب تهییج مردم منطقه می‌شد.

همچنین یک منبع نظامی سوری خبر شهادت مستشاران ایرانی در انفجار فرودگاه نظامی حماره را تکذیب کردو گفت:ما در فرودگاه نظامی حماه مستشار نظامی نداریم، همچنین در این فرودگاه هیچگونه اخبار و تجهیزات نظامی ایران و یا غیرایرانی وجود ندارد.

تنهایی یک سردار

ناکامی سومش در انتخابات ریاست‌جمهوری هم باعث نشد خود را از سیاست کنار بکشد. پس از کناره‌گیری جبری از انتخابات ۹۶ و شکست اصولگرایان، شاید او تنها اصولگرایی بود که چندان هم از نتیجه ناراضی نبود چرا که هنوز می‌توانست به آینده امیدوار باشد. همین اتفاق باعث شد پیشنهاد جدید خود یعنی “نواصولگرایی” را مطرح کند. محمدباقر قالیباف چند ماهی است که نوع دیگری از سیاست‌ورزی را تجربه می‌کند؛ شورش علیه پدرخوانده‌ها.

مصباحی‌مقدم در نشست خبری با اعلام تصویب اساسنامه جدید جامعه روحانیت گفت: دبیرکل جدید نیز به زودی انتخاب می‌شود.

لاهوتی از انتخاب لاریجانی به عنوان گزینه قطعی فراکسیون ولایی برای ریاست مجلس خبر داد و گفت: در صورت همراهی دو فراکسیون امید و ولایی، ما آمادگی داریم از نایب رییسی آقایان پزشکیان و مطهری حمایت کنیم. وی افزود: فراکسیون مستقلین ولایی در جلسه صبح روز چهارشنبه (۲ خرداد) جمع‌بندی نهایی خود را اعلام می‌کند.

در جلسه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش دبیرخانه ستاد از برنامه های تدوین شده برای کاهش فقر گفت: در جامعه اسلامی ایران، مشاهده چهره خشن فقر و اینکه افرادی سر گرسنه بر بالین بگذارند غیر قابل تحمل است و مهمترین خدمتی که ما باید در این زمینه انجام دهیم تمرکز همه تلاش ها برای زدودن چهره خشن فقر از جامعه است. جهانگیری در ادامه سخنان خود با اشاره به بد عهدی آمریکا و خروج این کشور از برجام اظهار داشت: با این اتفاق شرایط جدیدی پیش روی کشور قرار دارد که لازم است در این شرایط از دستگاه دیپلماسی به طور کامل حمایت شود تا دیپلمات های کشورمان بتوانند از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

سوال به هیئت‌رئیسه ارجاع شد/احتمال حضور روحانی در مجلس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی تقاضای ۱۰۸ نماینده مجلس برای سوال از رئیس‌جمهور درباره بررسی وضعیت سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری گفت: با توجه به قانع نشدن سوال کنندگان از پاسخ‌های نمایندگان رئیس‌جمهور، کمیسیون اقتصادی سوال از رئیس‌جمهور را به هیئت رئیسه ارجاع داد.

یک عضو فراکسیون امید مجلس از برگزاری اولین جلسه شورای ۵۱ نفره امید با شهردار و استاندار تهران خبر داد و افزود: در این جلسه سیاست‌های شهرداری مورد بحث قرار گرفت و تعاملی که بین شورا و اعضای مجمع وجود دارد، بررسی شد.

در توضیح همین جلسه همچنین یک عضو مجمع نمایندگان تهران تقویت بیشتر حمل و نقل شهری و احیای ظرفیت‌های حمل و نقل از جمله اتوبوس‌های بی‌آرتی و مترو را از جمله موارد مورد تاکید عنوان کرد و گفت که قرار است جلسات مستمری بین کمیته مشترکی از اعضای شورای شهر و نمایندگان تهران برگزار شود.

سیدفرید موسوی نیز از تهیه طرحی برای کاهش عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان و دانشجویان مشغول به تحصیل در کشورهای همسایه خبر داد.

بهرام قاسمی در نشست خبر سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مقامات روس اعلام کردند که نیروهای خارجی در سوریه باید از این کشور خارج شوند و آیا ممکن است روسیه، ایران را مجبور کند که از سوریه خارج شود؟ تصریح کرد: ایران تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم در سوریه باشد ودولت سوریه از ایران بخواهد به کمک‌های خود به این کشور ادامه بدهد، در سوریه باقی می‌ماند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه ایران تصمیم گرفته اقامتگاه رضاخان در جزیره موریس را بفروشد، توضیح داد: تاکنون هیچگونه تصمیم مشخصی برای فروش اقامتگاه رضاخان در موریس گرفته نشده است و ساختمان مذکور نه به فروش رسیده است و نه زمان فروش آن مشخص شده است بنابراین مشخص نیز نشده که درآمد حاصل از فروش آن در چه زمینه و چه پروژه‌ای صرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حملات هفته گذشته طالبان در استان فراه افغانستان گفت: کسانی سعی دارند با اتهام زنی‌های ناروا افکار عمومی افغانستان را از علل واقعی تداوم جنگ در آن کشور منحرف سازند در حالی که حمله طالبان به شهرهای افغانستان و باز پس گیری آنها توسط نیروهای دولتی موضوع جدیدی نیست و ارتباطی به روابط خوب دو کشور همسایه ندارد.

چرا برخی خود را از برجام و سرنوشت آن جدا می‌کنند؟

آیا برجام بیش از آنکه به رفع تحریم‌های همه جانبه و گشایش‌های اقتصادی در کشور بینجامد و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را سرعت و عمق دهد، به گسترش نقش و نفوذ ایران در منطقه منجر نشد؟

به گزارش آسوشیتدپرس وزیرامورخارجه پیشین آمریکا بدون اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای تاکید کرد آمریکا نمی‌تواند به جهان پشت کند.

واکنش‌ها به توییت جلیلی درباره مذاکره با آمریکا

پیام توئیتری سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با واکنش مختلف کاربران توئیتر مواجه شد. جلیلی هرچند در پیام خود مستقیم به برجام اشاره نمی‌کند اما محتوای پیام او، مرتبط با برجام است.وی درصفحه شخصی خود در توئیتر  نوشت: «اگر اجازه مذاکره با آمریکا داده نمی شد؛ امروز می‌گفتند همه مشکلات را می‌توانستیم حل کنیم اما نگذاشتند.»این اظهارنظر جلیلی با واکنش کاربران در توئیتر مواجه شد. بعضی کاربران موافق دیدگاه جلیلی هستند و بعضی هم دیدگاه او را قبول نداشتند و نظر او را نقد کردند.

وکیل‌ مدافع کاووس سیدامامی از آزادی ۲ متهم پرونده فعالان محیط زیست خبر داد و گفت: بنا بر اطلاعات دیگری مطلع شدم که حدود ۲۰ نفر دیگر در جنوب کشور در رابطه با این پرونده بازداشت شده‌اند که دلیل اصلی بازداشت آنها نیز مشخص نیست. پیام درفشان با اشاره به ممنوع‌الخروجی همسر کاووس سیدامامی یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیستی، اظهار کرد: از پیگیری‌هایمان متوجه شدیم نه تنها در پرونده نامی از خانم ممبینی آورده نشده بلکه دستور و مدرکی در رابطه با ممنوع‌الخروجی وی نیز وجود ندارد و در حال حاضر ایشان به دلیل نامساعد بودن حالشان در بیمارستان به سر می‌برند.

همچنین محمود علیزاده‌طباطبایی با بیان اینکه در رابطه با محکومیت محمدعلی طاهری به ۵ سال حبس، در موعد مقرر تجدید نظرخواهی انجام شده است، گفت: به هر جهت به لحاظ قانون آیین دادرسی جدید باید در این خصوص دادگاه و جلسه رسیدگی تشکیل شود. وی که وکالت یکی از متهمان پرونده دکل نفتی را هم به عهده دارد در رابطه با زمان برگزاری جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده نیز گفت: تاریخ جدید به ما ابلاغ نشده اما پیش بینی ما این است که جلسه بعدی بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود.

در حاشیه سی و یکمین جشن گلریزان ستاد دیه نیز مدیرکل زندان های استان تهران گفت: بازداشتگاه کهریزک تعطیل شده است. مصطفی محبی  در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود جمعیت زندان تهران بزرگ بیشتر از ظرفیت است و مشکلات بسیاری دارد، اظهار کرد: اینکه زندانی بیشتر از ظرفیت وجود دارد درست است و این مسئله هم دست ما نیست اما اینکه مشکلات زیادی وجود دارد را قبول ندارم زیرا تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1674 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1603062 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر