پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۱
 |  26/ اردیبهشت/ 1397 - 4:44
  |   نظرات: بدون نظر
101 بازدید بازدید

بیانیه جنتی، نه بیانیه خبرگان/تضمین؛ نتیجه نشست ظریف و اروپایی‌ها و …


در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ اردیبهشت بخوانید؛

بیانیه جنتی، نه بیانیه خبرگان/تضمین؛ نتیجه نشست ظریف و اروپایی‌ها و …

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، تجمع مردم تهران در اعتراض به کشتار وحشیانه فلسطینیان، بیانیه منتشر شده در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نیست، شنبه؛ ارائه درخواست اعاده دادرسی برای پرونده «محمد ثلاث» و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و ششم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیانیه منتشر شده در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نبوده است، عنوان کرد: این بیانیه‌ رییس مجلس خبرگان به عنوان یک فقیه است، نه بیانیه مجلس خبرگان و نه حتی بیانیه هیات رییسه مجلس خبرگان؛ بیانیه با سربرگ رییس مجلس ثبت شده است و ذیل آن نیز امضای آیت‌الله احمد جنتی قرار دارد، بنابراین اینکه در رسانه‌ها چنین منعکس شد این بیانیه مجلس خبرگان رهبری است انعکاس درستی نیست.

حجت‌الاسلام حمید رسایی و اکبر اعلمی با موضوع دست‌های آلوده و ریشه‌یابی فساد اقتصادی در ایران با یکدیگر مناظره کردند. در این مناظره حجت‌الاسلام حمید رساییبا بیان اینکه آن توقعی که ما از قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد داریم، به جا آورده نمی‌شود، عنوان کرد: البته قوه قضاییه معتقد است که در پرونده‌های مختلف و بزرگ ورود پیدا کرده و  به این پرونده‌ها رسیدگی شده است. در این جلسه اکبر اعلمی هم در بخشی از صحبتهایش گفت:مهم‌ترین فساد یا ام‌الفساد، فساد سیاسی است و زمینه فساد اقتصادی را فراهم می‌کند. در کشور ما منشا بسیاری از مفاسد به فسادهای سیاسی برمی‌گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: واکنش های جهانی ناکامی آمریکا در خروج یک جانبه از برجام را نشان داد و اعمال تحریم های جدید برای جبران این ناکامی است.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از نشست با وزیران خارجه سه کشور اروپایی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این نشست  را خوب و مفید توصیف کرد و گفت که اروپایی‌ها متعهد شده‌اند تلاش خود را برای اجرای مفاد توافق‌های نشست به کار گیرند.

در پی آن موگرینی هم با  صدور بیانیه ای اعلام کرد:سه کشور اروپایی به ایجاد اطمینان نسبت به تحقق اهداف برجام متعهد هستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در کنفرانس خبری با سازنده توصیف کردن رایزنی‌ها در نشست بروکسل تاکید کرد: ما متعهد به یافتن راه‌حال‌های محکم، عملیاتی و فوری برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم. وی افزود: ما پایبندی خود به تعهداتمان و اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیز تصویب شد را به عنوان یک عنصر کلیدی در معماری منع اشاعه هسته‌ای جهان و یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک بار دیگر مورد تاکید قرار می‌دهیم.

محمد جواد ظریف پس از پایان سفر برجامی اش به سه کشور چین و روسیه و بلژک، پیش از ترک بروکسل گفت: دنبال خیال‌بافی نیستیم که اروپا رابطه‌اش را با آمریکا به هم بزند. نه چنین چیزی امکان‌پذیر است و نه اروپایی‌ها خودشان چنین حرفی می‌زنند؛ بلکه دنبال این هستیم که اروپا از منافع خودش دفاع کند.

صبح امروز تجمع دانشجویی-مردمی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در تهران برگزار شد.این تجمع در برابر لانه جاسوسی در اعتراض به افتتاح سفارت آمریکا در قدس و کشتار وحشیانه مردم غزه در روز دوشنبه توسط سربازان صهیونیستی برگزار شده است.

در همین راستا در نشست خبری به مناسبت روز نکبت سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر این که از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد، گفت: آزادی فلسطین با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی انجام نمی‌شود.صلاح الزواوی اظهار کرد: ملت فلسطین هرگز فلسطینیان فراموش نکرده و برای آزادی آن تاکنون جنگیده‌اند.

سفیر کشورمان در کویت هم  با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس نکبت دیگر است گفت: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارتشان به قدس به چالش کشیبدن جامعه بین‌المللی و تحریک احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان در مناطق مختلف جهان است. این تصمیم به طور تصادفی و یا برنامه ی اتخاذ نشده است بلکه یک نکبت دیگر همزمان به نکبت اول نیست که ۷۰ سال پیش و در ۱۴ مه ۱۹۴۸ اتفاق افتاد.

در حاشیه افتتاح ساختمان پزشکی قانونی یاسوج ، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هیچ پزشکی به دلیل قصور پزشکی زندانی نیست. احمد شجاعی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون مومیایی پیدا شده در شهر ری، اضافه کرد: چیزی در این خصوص به ما اعلام نشده، اما پزشکی قانونی آمادگی شناسایی هر جسد و یا مومیایی را دارد.

زینب طاهری از ارائه درخواست اعاده دادرسی برای پرونده «محمد ثلاث» خبر داد.وکیل مدافع جدید متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران افزود» روز شنبه -۲۹ اردیبهشت‌ماه- برای ثبت درخواست اعاده دادرسی اقدام خواهم کرد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1209 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601249 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر