جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷
 |  5/ اردیبهشت/ 1397 - 3:37
  |   نظرات: بدون نظر
104 بازدید بازدید

تاکید بر حمایت از ماموران انتظامی/عزم جدی دولت در حمایت از کالای داخلی/برجام و حواشی آن و…


در گزیده اخبار سیاسی پنجم اردیبهشت بخوانید؛

تاکید بر حمایت از ماموران انتظامی/عزم جدی دولت در حمایت از کالای داخلی/برجام و حواشی آن و…

دیدار دست‌اندرکاران همایش حکیم تهران بارهبری، افتتاح رسمی رویداد تبریز ٢٠١٨، رایزنی ظریف با دبیر کل سازمان ملل، رقابت فشرده جریان های شیعه در انتخابات پارلمانی عراق، تاکید بر حمایت از مأموران نیروی انتظامی در زمینه برخورد با منکرات، توضیح دادگستری مریوان درباره درگیری در این شهر و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران همایش حکیم تهران (نکوداشت مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی) که در تاریخ ۳ اردیبهشت ۹۷ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش منتشر شد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با ابراز خرسندی از رونق علوم عقلی در حوزه‌های علمیه پس از انقلاب اسلامی، نقادی و نوآوری را موجب ترویج و اعتلاء این شاخه از علوم برشمردند و افزودند: فلسفه باید در حوزه‌ علمیه قم و تهران رواج پیدا کند.

در جریان سفر به آذربایجان شرقی رییس جمهور رویداد تبریز ٢٠١٨ را رسما افتتاح کرد و در این مراسم خطاب به امریکا گفت: شما جیره خوار دیگران هستید. ارتش شما به دنبال منبعی است تا بدزد و ارتزاق کند این برای شما حیثیت شد؟ می گویید پول بدهید در سوریه می‌مانیم و اگر پول ندهید می‌رویم. اگر ما نباشیم شما در یک هفته نیستید چرا نیستند؟ ما حافظ عراقیم . ملت عراق حافظ عراق است. ما آماده‌ایم حافظ عربستان باشیم. ملت عربستان حافظ عربستان است. اتفاقا اگر شما تشریفتان را برای همیشه ببرید امنیت کامل را در منطقه برقرار می‌شود.

روحانی همچنین در نشست با اصحاب رسانه استان اذربایجان شرقی با بیان اینکه برجام یا می‌ماند یا نمی‌ماند، تصریح کرد که برجام اگر بماند، کامل می‌ماند و اگر نماند، همه با آن خداحافظی می‌کنند.

حسن روحانی رییس‌جمهور  امروز در جریان سفر خود به تبریز به صورت سرزده به بازار کفش این شهر رفت و در جریان مشکلات و خواسته‌های این صنف قرار گرفت.صنعت کفش تبریز که به عنوان یکی از برندهای تولید داخلی، آوازه‌ای جهانی دارد، امروز یک مهمان ویژه داشت، مهمانی که آمده بود دغدغه‌ها و مطالبات تولیدکنندگان کفش را جویا شود. روحانی به بازار کفش رفت تا اعلام کند که عزم دولت برای حمایت از تولید داخلی و جهانی کردن دوباره کفش تبریز جدی است.

ظریف با دبیر کل سازمان ملل رایزنی کرد.وزیر امور خارجه کشورمان بعد از سخنرانی در اجلاس عالی رتبه صلح در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با دبیرکل پرتغالی سازمان ملل متحد «آنتونیو گوترش» دیدار و رایزنی کرد. در این دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن حمایت از حفظ برجام بر پایبندی کلیه طرف ها بر تعهدات خود در این توافق تاکید کرد.

ظریف همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس  با بیان اینکه ایران خروج آمریکا از برجام را تلافی خواهد کرد، گفت: در این صورت دیگر توافقی نخواهد بود که ایران در آن باقی بماند. وی درباره ادعاهای نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه موشک‌های شلیک شده از سوی حوثی‌ها به عربستان ساخت ایران بوده است، اظهار داشت: مدل جعل لوگوی موشک ادعایی آمریکا مخصوص پفک پنیری است، هیچ‌کس علامت استاندارد را روی قطعه‌ای از یک موشک حک نمی‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری مشترک بار دیگر با انتقاد از برجام آن را توافقی بد توصیف کرد و گفت که یکی از خواسته‌های مورد نظرش این است که فعالیت‌های موشکی ایران در منطقه پایان یابد. وی افزود: هنگام امضای برجام باید به سوریه و یمن نیز توجه می‌شد.

در همین ارتباط داوود هرمیداس باوند تحلیل گر مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه ایران حاضر نیست سیستم موشکی‌اش با برجام ارتباط پیدا کند، اظهار کرد: گفت‌وگوهای اروپایی‌ها با آمریکا نقش تعیین‌کننده در موضع آن‌ها درباره برجام دارد اما هر چه اتفاق افتد ایران باید موضع رسمی و واقعی خود را مشخص کند.

همچنین علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در نهمین نشست مسئولان عالی امنیتی پنج قاره جهان با بیان اینکه گفت‌وگوی مجدد درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به معنای نابودی برجام است تاکید کرد: هر توافقی که اروپا و آمریکا در مورد آینده برجام و آینده برنامه هسته‌ای ایران برای دوره بعد از محدودیت پیش بینی شده در برجام بنمایند از نظر ما بی اعتبار بوده و فاقد ارزش است.

در دومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای که در مقر سازمان ملل در ژنو در حال برگزاری است، رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمیگفت:پایبند نبودن کشورهای هسته‌ای به ویژه آمریکا به خلع سلاح هسته‌ای، آینده معاهده عدم اشاعه را در خطر قرار داده است. وی تاکید کرد: برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نیست.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم تاکید کرد: اجرای کامل برجام برای امنیت اروپا و امنیت منطقه ضروری است.

سیدرضا قزوینی غرابی تحلیلگر عراقی با اشاره رقابت فشرده جریان های شیعه در انتخابات پارلمانی عراق اظهار کرد: در جریان این انتخابات رقابت نزدیکی بین گروه‌های شیعه عراقی وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود اختلاف نتایج میان آرای آنها قابل توجه نباشد. وی همچنین از پیشی گرفتن ائتلاف« نصر» از دیگر رقبا خبرداد.

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز این شورا با اظهار نگرانی درباره مسئله نابسامان حجاب گفت:باید از مأموران نیروی انتظامی در زمینه برخورد با منکرات حمایت کنیمو تسلیم هجمه‌های نادرست نشویم.

همچنین آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور خطاب به دادستان‌ها گفت: امروز ملاحظه می کنید که تمام دشمنان و سلطه جهانی در مقام این هستند که قوه قضاییه را از انجام وظایفش بازدارند.

دادگستری شهرستان مریوان به ارائه توضیحاتی درباره درگیری در این شهر پرداخت و ضمن تایید درگیری در این شهرستان که منجر به کشته شدن یک نفر شده، اعلام کرد که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 61 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1613814 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر