جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸
 |  30/ فروردین/ 1397 - 2:53
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

پارسال ۵۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی گیلان شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد سیاوش پور روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان توسعه دادگستری آستارا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسائل فرهنگی و اجتماعی نظیر اعتیاد، فقر و بیکاری ریشه اصلی جرائم است و میانگین زمان رسیدگی به پرونده های کیفری از ۳۵ تا ۴۰ روز و پرونده های حقوقی ۳۵ تا ۶۰ روز است.
وی با اشاره به این که سالانه ۱۵میلیون پرونده وارد چرخه دادگستری کشور می شود افزود: این رقم، شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید با همکاری قوا و مردم برای کاهش پرونده های کیفری و حقوقی تلاش کنیم.
وی بیان کرد: ۴۶ درصد زندانیان کشور به طور مستقیم و ۳۰ درصد زندانیان به صورت غیر مستقیم در ارتباط با مواد مخدر، زندانی شده اند.
سیاوش پور ادامه داد: از هر سه ازدواج در کشور، یک مورد به طلاق منجر می شود و خوشبختانه گیلان در این ارتباط از استان های بحرانی نیست و بیشترین طلاق در این استان مربوط به شهرستان رشت است.
او گفت: اجرای طرح کاداستر (حدنگار اراضی) باعث کاهش اختلاف و جلوگیری از طرح شکایات و دعاوی در محاکم قضایی می شود و امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم از سوی دولت، این طرح توسط سازمان ثبت اسناد و املاک با جدیت اجرا شود.
رئیس کل دادگستری گیلان افزود: حفظ اراضی ملی، جنگل و نوار ساحلی از نظر دستگاه قضا مهم است و با متخلفان آن و مفاسد اقتصادی با قاطعیت برخورد می شود و دستگاه قضا، تحت تاثیر هیجانات سیاسی قرار نمی گیرد.
ساختمان توسعه دادگستری آستارا با ۷۰۰ متر مربع مساحت در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1613 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1603001 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر