پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۸
 |  30/ فروردین/ 1397 - 2:31
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

آستارا در تشکیل پرونده های قضایی رتبه دوم گیلان را دارد


به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احمد عبادی روز پنجشنبه در آئین افتتاح ساختمان توسعه دادگستری آستارا افزود: علت افزایش پرونده های ورودی به دستگاه قضا در این شهرستان، جرایم شناور با منشاء گردشگران داخلی و خارجی است.
وی اضافه کرد: مشروبات الکلی، مواد مخدر و ضرب و جرح به ترتیب بیشترین جرائم را در آستارا دارند و وجود پنج هزار واحد صنفی نیز به بروز اختلافات مالی و جرائم مرتبط منجر می شود.
وی بیان کرد: دادگستری آستارا به لحاظ موقعیت مرزی به نگاه ویژه نیاز دارد و ۱۴ قاضی با ۵۴ کارمند در آن فعالیت می کنند و برای رسیدگی به همه پرونده های ورودی، به سه قاضی و ۱۰ کارمند دیگر نیاز است.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: باید جهت کاهش پرونده های قضایی تلاش کنیم و هیچ قوه ای حق دخالت در پرونده های قضایی را ندارد.
وی افزود: از دستگاه قضا انتظار داریم با مدیران متخلف با جدیت برخورد کند و نباید اقتدار مقام قضایی با برخی رفتارهای سیاسی زیر سئوال برود.
احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این آئین گفت: از سال گذشته توسعه فضاهای دادگستری شهرستان های لنگرود، املش، سیاهکل، رضوانشهر، انزلی و آستارا آغاز شده بود و امروز ساختمان توسعه دادگستری آستارا به مساحت ۷۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.
وی افزود: ساختمان و تجهیزات جدید، فرصتی برای ارائه خدمات است و ساختمان جدید دادگستری رودبار نیز روز گذشته (چهارشنبه) افتتاح شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1620676 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر