پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰
سرویس: مقالات
 |  28/ فروردین/ 1397 - 2:12
  |   نظرات: بدون نظر
89 بازدید بازدید

معاون استانداریزد، کشاورزان ورزنه را به بازدید وضعیت آب یزد دعوت کرد


به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی در صفحات شخصی خود در برخی شبکه های اجتماعی با انتشار پستی اعلام کرد: از شورای شهر ورزنه و انجمن صنفی کشاورزان شرق اصفهان دعوت می‌کنم با حضور در استان یزد و دیدار با مسئولان ذیربط از هر نقطه و منطقه که مورد درخواست آنان است، وضعیت مصرف آب انتقالی به استان یزد را بررسی و نتیجه را صادقانه به هموطنان عزیز در استان اصفهان منعکس کنند.
معاون استاندار یزد در این پست یادآور شده: تکرار تعرض به خط انتقال آب شرب یزد؛ بازی با حیاتی ‌ترین نیاز جمعیت میلیونی یک استان است و مشکلات ایجاد شده در شرق اصفهان فراتر از مباحث اقتصادی و معیشتی کشاورزان شرق اصفهان باید تحلیل شود.
وی افزوده است: ما در مرزهای سقوط اخلاقی و افول سرمایه اجتماعی انسجام بخش قرار داریم و باید به طور جدی، نگران آینده مشترکمان باشیم.
طالبی در ادامه این یادداشت افزوده است: میان یزد و اصفهان هیچ گاه در طول زمانهای گذشته اختلاف چشمگیری نبوده و می توان ادعا کرد که این دو استان اساسا تاریخ و هویتی مشترک دارند، اما این روزها موضوع آب و کمبود منابع این مایه حیات، یزد و اصفهان را به صفحه اول اخبار برده است.
وی همچنین در این پیام متذکر شده: به گمانم در کنار همه پیگیری های فنی و حقوقی که برای حفظ حق مردم می شود، لازم است نخبگان فرهنگی و اجتماعی ۲ استان با این موضوع فعالانه تر برخورد کنند و با راه اندازی یک فضای گفت و گوی عمومی و تقویت کانالهای ارتباطی میان نخبگان دو طرف، مانع از آن شوند که اختلافات این چنین، ریشه دار شده و به سرمایه اجتماعی ما لطمه وارد سازد.
تخریب چند باره حوضچه و خطوط برق رسانی خط انتقالی آب به یزد در منطقه شرق اصفهان در یک هفته اخبر تامین آب شرب خشک ترین استان کشور را با مخاطره جدی مواجه کرده است.
آب انتقالی به یزد که از ارتفاعات کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری تامین می شود، فقط به شرب مردم استان یزد اختصاص می یابد.
با توجه به عرصه های بیابانی، محدودیت منابع آب شیرین و افزایش جمعیت، آب موجود در استان یزد تنها ۴۰ درصد نیاز مردم این استان را پاسخ می دهد و بقیه آب شرب شهروندان باید از خارج از این استان تامین شود.
طرح تامین آب استان یزد هم اکنون از منابع مختلف از جمله خلیج فارس و دریای عمان در دست بررسی و مطالعه است.
۷۵۳۲/ ۶۰۱۴/
@irnayazdd

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1235 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620639 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر