پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
 |  28/ فروردین/ 1397 - 4:00
  |   نظرات: بدون نظر
76 بازدید بازدید

مرتضوی به دنبال ماده ۴۷۷/جایگاه برجام برای اتحادیه اروپا و …


در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ فروردین بخوانید؛

مرتضوی به دنبال ماده ۴۷۷/جایگاه برجام برای اتحادیه اروپا و …

ناکامی تروریست‌ها در تصرف برجک مرزی ناجا در میرجاوه، انتقاد مولاوردی از حذف بند "خسارت معنوی" در "لایحه تامین امنیت زنان" توسط قوه قضاییه، از سر گرفتن پرواز تهران – اربیل به زودی، باتری هسته‌ای؛ از مهمترین نیازهای بشر در آینده پیش رو و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و هشتم فروردین ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از اقدام قاطعانه رزمندگان این قرارگاه در ناکام گذاشتن حمله بامداد امروز تروریست ها به یک برجک مرزبانی در منطقه مرزی میرجاوه و هلاکت و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها خبر داد.

در راستای تلاش‌های  کشورهای ثالث  متخاصم  در انجام اقدامات تروریستی در داخل خاک ایران روز گذشته قاچاقچیان حمل کننده اقلام قاچاق به داخل کشور برای اولین بار از پوشش مواد مخدر برای انتقال مواد منفجره و سلاح به داخل کشور استفاده کردند که این عملیان خنثی شد.

به مناسبت ۲۹ فرودین “روز ارتش جمهوری اسلامی ایران”، امیر علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) در مراسم تجدید میثاق جمعی از فرماندهان این نیرو با آرمان‌های امام (ره) گفت: آماده‌ایم تا در هر نقطه و زمانی که نیاز باشد از مرزهای امنیت ملی دفاع کنیم.

در جمع وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران نیز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آمریکا جهت تامین منافع خود، راهبرد جنگ بی پایان را در دستور کار قرار داده و با مدیریت داعش، بی ثباتی در منطقه را هدف گذاری کرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در بیانیه ای نوشوندگی در ابعاد مختلف متناسب با الزامات و مقتضیات زمانی و مأموریتی را از قابلیت‌ها و راهبردهای تردیدناپذیر “ارتش انقلابی” دانست و تاکید کرد: ارتش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران را تضمین کرده است.

شهیندخت مولاوردی به عیادت معصومه جلیل پور قربانی اسیدپاشی تبریز رفت و در جریان روند درمان وی در بیمارستان سوانح سوختگی مطهری قرار گرفت. دستیار ویژه رئیس جمهور با انتقاد از حذف بند خسارت معنوی در لایحه تامین امنیت زنان توسط قوه قضاییه، خواستار توجه به خسارات معنوی برای قربانیان جرایم اعماز زن و مرد شد.

برومندی رییس کمیته پیگیری سانحه نفتکش ایرانی در مجلس از دیدار خانواده شهدای سانچی با رییس مجلس خبر داد و گفت که تا نیمه اول اردیبهشت ماه کمیته پیگیری سانحه نفتکش ایرانی در سطح ملی علت نهایی حادثه را اعلام می‌کند.

سرکنسول ایران در اربیل خبر داد: پرواز تهران – اربیل از روز جمعه هفته آتی از سر گرفته می‌شود. مرتضی عبادی  با بیان این مطلب گفت: خطوط پروازی تهران به اربیل که مدتی قبل با انسداد خطوط هوایی اقلیم توسط بغداد متوقف شد از روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه از سرگرفته می شود. وی  افزود: خطوط هوایی تهران- اربیل فعلا با دو پرواز در روزهای سه شنبه و جمعه در هفته آغاز و برای افزایش آن تلاش خواهد شد.

پس از نشست روز دوشنبه شورای روابط خارجی در لوکزامبورگ فدریکا موگرینی با بیان اینکه اتحادیه اروپا به برجام به عنوان یک عنصر راهبردی در امنیت منطقه می‌نگرد، تاکید کرد: ما به اجرای کامل توافق هسته‌ای پایبندیم و در آینده نیز به این کار ادامه خواهیم داد.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با «سرگئی ریابکوف »معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه دیدار و اعلام کرد: سیاست روسیه همچنان حمایت و حفظ برجام است و مسکو هیچ تغییری را در قبال آن نمی پذیرد.

وزیرامورخارجه کشورمان در اجلاس وزیران امور خارجه عضو اکو با اشاره به تلاش‌ها برای مقابله با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در منطقه، تاکید کرد که شبکه گروه‌های افراط‌گرا کماکان جدی‌ترین تهدید علیه منطقه اکوبه شمار می‌آید. ظریف افزود: همواره برای تعیین یک استراتژی جامع جهت مقابله با تروریسم آمادگی داریم

همچنین سفیر ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با بیان اینکه تجاوز علیه سوریه با استناد به منابع جعلی جنایت است گفت: برخی کشورها بدون هرگونه مدرکی و یا مشخص شدن نتیجه تحقیقات در سوریه، تلاش دارند سازمان منع سلاحهای شیمیائی را از وظایف خود منحرف سازند.

باتری هسته‌ای؛ با طول عمر بالا در مصارفی همچون پزشکی، صنعت نفت، معدن،‌ تجهیزات فضایی و یا در موقعیت‌های خطرناک از مهم‌ترین نیازهای بشر در آینده پیش روست. امروزه میلیون‌ها وسیله مخابراتی، الکترونیکی، پزشکی، صنعتی و غیره ناگزیر به استفاده از باتری‌ها هستند.

یک پایگاه خبری آمریکایی جزئیات جدیدی درباره حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته‌ای ایران فاش کرد: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دستور حمله به سیستم‌های کامپیوتری تاسیسات هسته‌ای ایران را به طور محرمانه صادر کرده بود که عملیات مربوطه آن در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، با همکاری اسرائیل آغاز شده بود.

 آیت‌الله جنتی در دیدار با کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع قاچاق مایه‌ تباهی تولید شده است، گفت: حمایت از کالای ایرانی نه تنها وظیفه‌ شرعی بلکه وظیفه ملی و ناشی از عِرق ملّیت است.

وکیل‌مدافع جمعی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی با بیان اینکه مرتضوی هر زمان که بخواهد می ‌تواند درخواست اعاده دادرسی (ماده ۴۷۷ )بدهد، گفت: وی به دنبال این است که از اعاده دادرسی استفاده کند واگر اعاده دادرسی «مرتضوی» در دیوان عالی پذیرفته شود، حکم جلبش منتفی می‌شود. وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: وی جایی نرفته و تهران است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست و هشتم فروردین ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 219 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601607 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر