جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
 |  28/ فروردین/ 1397 - 9:52
  |   نظرات: بدون نظر
68 بازدید بازدید

عملکرد مراکز مشاوره ازدواج راضی کننده نیست


رضا مسعودی فر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در بحث طلاق توافقی که یکی از آسیب های مهم اجتماعی استان و به ویژه شهرهای بزرگ به شمار می رود، این مراکز عملکرد چندان موفق و قابل اعتنا و اتکایی نداشته اند که باید در این خصوص بررسی ها و آسیب شناسایی دقیقی صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه تنها ۱۵ درصد از دعاوی مطرح شده در مراکز مشاوره ازدواج و خانواده استان منجر به صلح می شود، این آمار و ارقام از عملکرد این مراکز را ناچیز دانست و افزود: در بحث طلاق توافقی عملکرد این مراکز چندان نتیجه بخش نبوده است.
مسعودی فر ادامه داد: در طول سال گذشته افزون بر چهار هزار و ۱۳۶ پرونده به مراکز مشاوره ارجاع داده شد که از مجموع این پرونده ها تنها ۶۰۰ فقره مورد مصالحه قرار گرفت که البته باید توجه داشت که شاید این مصالحه ها نیز دوان چندانی نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی آذربایجان شرقی با حساسیت و جدیت خاصی وارد حوزه آسیب های اجتماعی و طلاق شده است، از اجرای طرح آموزش های پیش از ازدواج در چند شهر استان به عنوان پایلوت خبر داد.
مسعودی فر گفت: بر این اساس و با توجه به عملکرد ضعیف مراکز مشاوره خانواده و ازدواج، طرح آموزش پیش از ازدواج زوجین با همکاری و همراهی شهرداری ها و ثبت احوال در شهرهای اسکو، مرند و شبستر به مورد اجرا گذاشته می شود تا زوج های جوان در این دوره ها حضور یافته و به دقت با مسایل مربوطه آشنا شوند.
وی، طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) را از دیگر اقدام دستگاه قضائی آذربایجان شرقی در جهت کاهش ازدواج و جلوگیری از آسیب های مربوطه بیان و اظهار کرد: اجرای این طرح نیز با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش در شهرهای تبریز و کلیبر آغاز شده و به تدریج در سایر شهرها نیز اجرایی خواهد شد.
مسعودی فر گفت: طرح فوق با مشارکت ۹ دستگاه ملی که در شورای عالی اجتماعی کشور تصویب و توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده است در آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت این طرح اجرایی شده و از امسال به تمام شهرها تسری می یابد.
وی اضافه کرد: در این طرح دانش آموزان دبیرستانی در موضوع مواد مخدر و روان گردان ها شناسائی و غربالگری شده و نظام ارجاع با مداخله متخصصان امر تا حصول نتیجه و رفع رفتارهای پرخطر ادامه خواهد داشت.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، میزان اعتیاد در مدارس استان را زیر نیم درصد اعلام و اظهار کرد: رفتارهای پرخاشگرانه مهمترین آسیب اجتماعی در مدارس استان به شمار می رود.
مسعودی فر ابراز امیدواری کرد با فرهنگ سازی و مشارکت رسانه ها در موضوع آسیب اجتماعی طلاق، مواد مخدر و سایر حوزه ها، شرایط جامعه به سمت سالم سازی و کاهش این نوع آسیب ها که برای آینده کشور و زندگی فردی و اجتماعی خطرناک است، سوق داده شود.
۳۰۳۸/۶۱۸۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1082 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602470 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر