جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵
 |  28/ فروردین/ 1397 - 3:57
  |   نظرات: بدون نظر
124 بازدید بازدید

ارائه خدمات به روستاییان ساکن در حریم رودخانه ها منع قانونی دارد


به گزارش ایرنا، سهراب رئیسی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از اجرا نشدن کامل قانون تعیین حریم کیفی رودخانه ها و در نظر گرفته نشدن حقوق و بلاتکلیفی بیش از ۵ هزار نفر از ساکنان این روستاها ابراز نگرانی کرد.
وی تصریح کرد: برخی از روستاها و شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار خانوار این استان با بیش از ۲۰۰ سال قدمت، در سال های گذشته ساخت ساز با مجوز و فرآیند قانونی انجام شده، اما به دلیل مشکلات قانونی ارائه خدمات رسانی به آنان را غیرممکن کرده است.
وی از منع قانونی برای خدمات رسانی این نهاد حمایتی به واحدهای مسکونی محوطه طرح حریم کیفی رودخانه ها و شبکه انتقال اصلی لوله گاز و برق در نقاط مختلف استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: مسئولان برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.
وی عمده روستاهای در حریم رودخانه را در شهرستان سامان و روستاهای در محوطه حریم خطر لوله گاز در شهرستان کیار و لردگان عنوان کرد.
رییسی از تکمیل طرح هادی ۵۴۶ روستای دارای شرایط این استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح هادی روستایی، این استان سال گذشته رتبه برتر کشور را کسب کرد.
وی افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه ۷۲۸ طرح با برآورد ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش اجرا، تهیه، توسعه و اجرای هدف گردشگری انجام می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۸ هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت، گفت: ۵۰ درصد قیر رایگان سهمیه استان تاکنون جذب نشده که همت دهیاران و شوراهای روستایی را می طلبد.
۴۰ درصد از جمعیت ۹۴۵ هزار نفری چهارمحال و بختیاری در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند.
۶۱۹۹/۶۰۲۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1332 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602720 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر