پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳
 |  28/ فروردین/ 1397 - 9:30
  |   نظرات: بدون نظر
41 بازدید بازدید

شورای عالی استان ها برای آموزش اعضا بودجه ندارد


مرتضی الویری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره بودجه سال ۱۳۹۷ شورای عالی استان ها افزود: در موضوع بودجه شورای عالی استان ها اصلاحات جدی تری صورت گیرد چون بودجه اختصاص یافته در سال ۹۷ به هیچ عنوان کفایت نمی کند.
وی گفت: بودجه شورای عالی استانها در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۰ میلیارد تومان بود که با حدود ۴۰ درصد رشد، در سال ۱۳۹۷ این رقم به ۲۸ میلیارد تومان رسیده است.
الویری با بیان اینکه شورای عالی استان ها وظیفه آموزش اعضای شورا را به عنوان یک وظیفه در دستور کار خود دارد، ادامه داد: بیشترین کمبود بودجه ای امسال در بخش آموزش احساس می شود، البته این شورا موضوع آموزش شوراها را به عنوان یک وظیفه دارد و امیدواریم بتوانیم با اقدامات جدی تر در این بخش با مشکل مواجه نشویم.
وی خاطرنشان کرد: برای افزایش بودجه سال ۱۳۹۷ چون بودجه برنامه ریزی شده، دیگر نمی توان کاری انجام داد، اکنون زمان تدوین بودجه به اتمام رسیده است اما برای سال ۱۳۹۸ اقدامات لازم را برای افزایش میزان بودجه شورا انجام خواهیم داد.
رئیس شورای عالی استان ها اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ دبیرخانه شورا در سراسر کشور فعالیت دارد و بودجه امسال برای فعالیت های این شورا اصلا کافی نیست.
وی ابراز امیدواری کرد، با درایت بیشتر مسئولان اجرایی کشور به ویژه برنامه ریزان بودجه ای، بتوان در سال های آینده بخش عمده ای از مشکل کمبود بودجه شورای عالی استان ها در کشور را برطرف کرد تا شوراها با مشکلات کمتری مواجه شوند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اصل ششم قانون اساسی، اداره کشور متکی به آراء عمومی از راه انتخابات یا همه پرسی است و همچنین بر اساس اصل هفتم نیز طبق دستور قرآن کریم (و امرهم شوری بینهم) شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره کشور است.
شوراها بر دو نوع هستند، شوراهای پایه که شامل شورای شهر و روستا هستند و با رای مستقیم مردم به عنوان اعضای شورا وارد این نهاد می شوند و نوع دوم شوراهای فرادست هستند که شامل شوراهای بخش، شهرستان، استان و شورای عالی استان ها هستند که از بین اعضای شوراها انتخاب می شوند.
شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور جداگانه با رای مردم همان حوزه انتخاب می‌شوند، شروع به کار شوراهای اسلامی از ۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸بود. پنجمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد و از اول شهریور سال ۹۶ فعالیت رسمی پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا آغاز شد.
شورای عالی استان ها مرکب از نمایندگان شورای استان هاست و در حال حاضر دوره پنجم فعالیت شوراهای فرادست است.
اجتمام * ۷۲۶۸*۳۰۶۳
** آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 883 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620287 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر