جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
 |  27/ فروردین/ 1397 - 3:00
  |   نظرات: بدون نظر
74 بازدید بازدید

سوال از دو وزیر در مورد مرتضوی/ وعده حفظ ارزش سرمایه و دارایی‌های مردم


در گزیده اخبار سیاسی۲۷ فروردین بخوانید؛

سوال از دو وزیر در مورد مرتضوی/ وعده حفظ ارزش سرمایه و دارایی‌های مردم

تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج، ارتقاء برد موشک‌های بالگردی هوانیروز، تکذیب بستری شدن رئیس دفتر رهبری، بررسی دانشجویان ستاره‌دار، حق تجمعات اعتراضی و پرونده سپنتا نیکنام در معاونت حقوقی رئیس جمهور، سفرهای خارجی نمایندگان شخصی است یا کاری؟، پرونده سعید مرتضوی در اختیار ضابطین، طرح ترافیک تهران در دستور کار کمیسیون شهرداری‌های دیوان عدالت اداری و… گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و هفتم فروردین ماه ۱۳۹۷است.

به گزارش ایسنا،  معاون هماهنگ کننده نزاجا از ارتقاء برد موشک‌های بالگردی هوانیروز خبر داد و درباره آخرین دستاوردهای هوانیروز افزود: اقدامات خوبی برای ارتقاء حاضر به کاری بالگردهای هوانیروز انجام شده است که از جمله آن ارتقاء برد موشک‌های بالگردی هوانیروز یعنی موشک شفق است.

در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور،معاون اول رییس جمهور با اشاره به منابع و ذخایر ارزی و فلزات گران بهای بانک مرکزی گفت: نظام بانکی کشور باید با برنامه ریزی و مدیریت نقدینگی موجود کشور به جامعه اطمینان دهد که ارزش سرمایه و دارایی‌های مردم حفظ خواهد شد و نباید آن‌ها نسبت به آینده دغدغه و نگرانی داشته باشند و سیاست‌های ارزی جدید کشور به همین منظور اتخاذ شده است.

مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج برگزار و سردار سپهر به عنوان جانشین جدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین معارفه شد.

در این مراسم سردار غلامحسین غیب رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اصل و اساس برنامه‌های بسیج خدمت به مردم و نظام است و آن دسته از اقداماتی که ماهیت آن خدمت به مردم است را می توانیم برنامه هایی برای اعتلای بسیج بدانیم.همچنین سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه گفت: در سازمان بسیج مطالبات فراوانی است که محقق نشده‌ و انتظارات زیادی از این سازمان وجود دارد.

خبر بستری شدن رئیس دفتر رهبری، تکذیب شد. در حالی که ساعتی پیش برخی منابع خبری از جمله کانال صدا و سیما از بستری شدن حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب به علت عارضه قلبی در بیمارستان خبر داده بودند، منابع آگاه این خبر را تکذیب کردند.

در اولین نشست هم اندیشی دستیاران دستگاه‌ها و استانها بیژن عباسی، معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی رییس جمهور گفت: گزارشاتی از بررسی‌های معاونت حقوقی درباره موضوعاتی همچون دانشجویان ستاره‌دار، محیط‌زیست، حق تجمعات اعتراضی و پرونده سپنتا نیکنام به رئیس جمهور ارائه می‌شود.

سفرهای خارجی نمایندگان شخصی است یا کاری؟

سفرهای خارجی مسئولان و نمایندگان مجلس یکی از موضوعاتی است که بعضا حتی ممکن است مورد انتقاد خود نمایندگان قرار گیرد تا جایی که اخیرا یکی از نمایندگان در تذکری سفرهای خارجی را هزینه‌بر دانست و گفت سفرهای خارجی به یک رویکرد مسابقه‌ای تبدیل شده است و هیات رییسه مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کند.

علی لاریجانی نیز در دیدار با خانم نوین وین تی کیم؛ رئیس مجلس ویتنام با بیان اینکه فعالیت‌های تروریستی منطقه با دخالت‌های نظامی آمریکایی آغاز شده است گفت: هر جا که آمریکا دخالت نظامی کرده جریان های تروریستی از آن نقطه فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را اقدامی نمادین توصیف و تاکید کرد: ما باید تهدید ایران علیه اسرائیل را جدی بگیریم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با تکرار ادعاهای بی‌اساس و واهی واشنگتن علیه کشورمان گفت که یکی از اهداف حمله به سوریه، جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه بوده است.

در همین ارتباط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد: همکاری با روسیه، ایران و ترکیه برای حل مسئله سوریه یک ضرورت است.

در آستانه برگزاری نشست شورای روابط خارجی اروپا فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت که خواستار حمایت کامل از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در این نشست است. وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای ادامه اجرای برجام انجام می دهیم تصریح کرد: بحثی برای تحریم جدید ایران نداریم.

کتاب «گذری در تاریخ» نوشته علی‌اکبر صالحی رونمایی شد. در آیین رونمایی از این کتاب علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به ذکر خاطراتی از دوران کودکی خود پرداخت وگفت: اول ابتدایی مردود شدم و دلم میخواست سیگار بفروشم.

وی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران تجاوز نظامی اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را ورشکستگی سیاسی آمریکا توصیف کرد و گفت که این کشورها مرتکب جنایت شده‌اند.

بهروز کمالوندی  نیز با بیان اینکه غنی‌سازی ۲۰ درصد مدیون دکتر صالحی است، گفت که وی علم توسعه علوم کوانتوم در سازمان انرژی اتمی را برداشته که می‌تواند تحول عظیمی ایجاد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران اتحادیه عرب، ضمن تأکید مجدد برسیاست اصولی و دایمی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، اتهامات وارده به ایران در برخی از بندهای این بیانیه را کاملا مردود دانست و گفت: مایه تاسف است اتحادیه عرب ظرفیت های خود را صَرف اتهامات و تلاش های فرسایشی و باطل می‌کند. بهرام قاسمی همچنین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد حملات اخیر رژیم صهیونسیتی به تاسیسات نظامی در سوریه و واکنش ایران، ‌اظهار کرد:ایران موضعش درباره حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را به‌هنگام اتخاذ کرد.

وکیل مدافع اولیای دم روح الامینی با اشاره به اینکه پرونده سعید مرتضوی، در اختیار ضابطین قرار گرفته است توضیح داد: پرونده سعید مرتضوی در حال حاضر در دسترس قاضی اجرای احکام نیست و نزد سرپرست دادسرای کارکنان دولت است و آنها خود اقدامات مربوط به جلب و دستگیری را انجام می دهند.

در همین رابطه یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از طرح سوال از وزرای کشور و دادگستری درباره چرایی متواری بودن سعید مرتضوی و عدم تحویل او به زندان خبر داد.

با شکایت از طرح ترافیک تهران به دلیل برخی مغایرت‌های قانونی از جمله افزایش چندین برابری عوارض برای برخی گروه‌های هدف، این طرح که به تصویب شورای شهر رسیده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده، اکنون در دستور کار کمیسیون تخصصی شهرداری های دیوان عدالت اداری قرار گرفته است و احتمال صدور دستور موقت توقف اجرای آن نیز می‌رود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1167 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602555 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر